شناسه خبر:46103
1400/6/29 08:59:56

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به جمع‌آوری 50 میلیون متر مکعب از فاضلاب همدان، گفت: پساب فاضلاب در اختیار صنایع به‌ویژه نیروگاه مفتح قرار گرفته و برداشت از دشت کبودراهنگ کاهش یافته است.

سیدهادی حسینی‌بیدار روز گذشته در جلسه هماهنگی مهرواره آب اظهار کرد: آب مسئله راهبردی و امنیتی بوده و بشریت به آن وابسته است.

وی ادامه داد: از بهمن و اسفندماه سال گذشته که متوجه کم‌آبی در استان شدیم، جلسات متعددی در این راستا برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه 161 روستا برای آب‌رسانی با تانکر پیش‌بینی شده بود، افزود: در روستاها اقدامات خوبی انجام شد و تعداد روستاهای نیازمند به آب‌رسانی با تانکر کمتر شد.

وی عنوان کرد: تمام تلاشمان را کردیم مشکل کبودراهنگ، فامنین و اسدآباد که کم‌آبی داشتند، برطرف شود و این مشکل با حفر چاه رفع شد.

حسینی‌بیدار ابراز کرد: 200 لیتر در ثانیه آب از طرح اضطراری آب‌رسانی به همدان وارد کردیم و از استخر عباس‌آباد نیز 200 لیتر در ثانیه بعد از فصول غیر زراعی آب تأمین شده است‌.

وی گفت: نزدیک به 50 میلیون متر مکعب فاضلاب همدان جمع‌آوری شده، از پساب فاضلاب در اختیار صنایع به‌ویژه نیروگاه مفتح قرار گرفت و اکنون برداشت از دشت کبودراهنگ کاهش یافته است.

شناسه خبر 46103