شناسه خبر:46211
1400/6/31 09:04:45

ایجاد یک معاونت جدید در دولت توسط رئیسی

شنیده شده رئیسی فرد جوانی را به‌عنوان معاون امور جوانان ریاست‌جمهوری منصوب کرده است؛ یکی از شعارهای مهم رئیسی استفاده از جوانان در ساختار دولت و بهره‌برداری از نیروی این قشر برای حرکت رو به جلوی کشور بوده است.

در همین رابطه اگرچه در کابینه دولت سیزدهم نیروهای جوان حضور دارند، اما گفته می‌شود رئیسی جوان 36 ساله‌ای را نیز به‌عنوان معاون امور جوانان منصوب کرده است؛ موضوعی که در دوره‌های قبل ریاست‌جمهوری اگرچه زمزمه‌هایی تا حد حضور افرادی در قامت مشاوران جوان درباره آن مطرح می‌شد، اما در عمل اتفاقی نمی‌افتاد.

   بانک شهر چقدر زیان انباشته دارد

گزارش عملکرد بانک شهر نشان می‌دهد این مؤسسه وابسته به شهرداری تهران بیش از 23 هزار میلیارد تومان زیان دارد؛ میزان زیان بانک وابسته به شهرداری تهران در سال مالی 99 به 23 هزار میلیارد تومان رسیده، براساس شنیده‌ها این رقم بسیار کمتر از رقم واقعی زیان انباشته این بانک بوده که به سازمان بورس اعلام شده است.

   ممانعت اساتید دانشگاه شریف از ورود نخبگان

برخی کارشناسان نسبت به روند گزینش متخصصان بورسیه‌ای خارج از کشور در دانشگاه‌های معتبر کشورمان انتقاد دارند؛ روند جذب متخصصان بورسیه‌ای که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند، در دانشگاه‌ها و محیطی که متأثر از نوع خاص نیروگزینی در مراکز آکادمیک کشور بوده، به‌وجود آمده که موجب انتقاد برخی از کارشناسان شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی از اساتید دانشگاه‌های معتبر کشور مانند دانشگاه شریف و تهران با ایجاد باندهایی مانع از حضور و جذب متخصصان در این دانشگاه می‌شوند؛ این باندها حتی در مسیر جذب دانشجویان بورسیه آن دانشگاه نیز مانع‌آفرینی کرده و متخصصان را وادار به بازگشت به خارج از کشور می‌کنند! این امر خود باعث تشدید فرار مغزها از کشور می‌شود و متخصصانی که علم روز دنیا را از کشورهای مختلف کسب کردند، نمی‌توانند در ایران به ارائه آن بپردازند.

   ریزش شدید بورس در راه است

بورس با پیش‌خور کردن بدترین سناریو‌های اقتصادی در سه ماه گذشته، با وجود حباب قیمتی باقی‌مانده از سال قبل، بیش از 30 درصد در سه ماه گذشته رشد کرده که زمینه برای یک ریزش شدید مهیا شده است؛ رشد ناهمگون بورس در تناسب با سایر بازارهای سرمایه‌گذاری در نیمه نخست سال جاری یک موقعیت ویژه برای این بازار به‌وجود آورده که شرایط بنیادی رشد این بازار را در تناقض با بهبود شاخص‌های کل اقتصاد ایران قرار داده است.

   حمید بقایی کجاست

حمید بقایی با تشخیص افسردگی حاد در بیمارستان روانی بستری شده است؛ شنیده شده حمید بقایی از همراهان احمدی‌نژاد و لیدرهای اصلی جریان انحرافی مدتی است به‌جای زندان در یک بیمارستان روانی بستری شده، گفته می‌شود که بقایی از 18 فروردین‌ماه 1400 تاکنون در اتاق اختصاصی در یک بیمارستان روانی در تهران بستری بوده و احمدی‌نژاد به‌صورت هفتگی به او سر می‌زند. اخبار دریافتی حاکی است علت بستری شدن بقایی در تیمارستان مشکلات روحی بوده و در پرونده پزشکی وی در آن مرکز درمانی نیز عنوان افسردگی حاد ثبت شده است.

   دستور خاص رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته

شنیده شده آیت‌الله رئیسی از وزرای کابینه خواسته تا برای پنجشنبه و جمعه هیچ برنامه‌ای نداشته باشند و خود را برای حضور و پیگیری مسائل در سفرهای استانی آماده کنند؛ طی ماه اولی که رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرد، 30 سفر استانی رفته است. بدین‌جهت به نظر می‌رسد رئیسی برای سفرهای استانی برنامه ویژه‌ای داشته و قصد دارد در همه حوزه‌ها این سفر ثمراتی برای کشور داشته باشد.

   پیامی که مصطفی الکاظمی از طرف آمریکا برای ایران آورد

نخست‌وزیر عراق در سفر به تهران حامل پیامی از سوی مقامات آمریکایی درباره توافق هسته‌ای بود؛ گفته شده است که در سفر اخیر مصطفی‌ الکاظمی نخست‌وزیر عراق به ایران وی پیامی نیز از سوی مقامات آمریکایی برای جمهوری اسلامی آورده بود. براساس این خبر وی گفته، آمریکایی‌ها از من خواستند به ایران بگویم که به‌شدت پیگیر آغاز مجدد روند مذاکرات هسته‌ای هستند و در این رابطه حتی وعده دادند که درصورت رسیدن طرفین به توافق مشترک و بازگشت آمریکا به برجام و اجرای تعهدات توافق هسته‌ای توسط ایران، تضمین خواهند داد که طی سه‌ماهه نخست از روز توافق بیش از یک‌هزار میلیارد دلار منفعت اقتصادی نصیب ایران شود.

شناسه خبر 46211