شناسه خبر:46280
1400/7/1 09:41:40

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: 300 میلیارد ریال اعتبار برای احداث تصفیه خانه و پروژه تامین آب این شهرستان اختصاص یافت.

شیوا قاسمی پور روز چهارشنبه اظهارکرد: با پیگیرهای انجام شده از وزارت خانه‌های متولی و همچنین در سفر رییس مجلس شورای اسلامی به استان کردستان احداث تصفیه خانه آب شرب شهر مریوان و آبرسانی به شرق این شهر گردشگری و توریستی به تصویب رسید.

وی افزود: برای احداث این تصفیه خانه که یکی از نیازهای مهم مریوان باتوجه به وضعیت اضطراری شهرستان در بحث قطعی‌های مکرر آب و کاهش ذخیره چاه‌ها و نیاز مردم به تامین آب شرب و سالم است، 300 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فاز نخست پروژه آبرسانی به شرق مریوان در هفته اول مهر افتتاح می‌شود که شامل راه‌اندازی سیستم تصفیه با دبی خروجی 200 لیتر بر ثانیه است.

وی تاکید کرد: این پروژه حیاتی که یکی از نیازهای اساسی شهرستان مریوان بود در اولویت کارگروه توسعه استان کردستان قرار گرفت و در اوایل اسفندماه سال گذشته عملیات اجرایی آن شروع شده بود.

قاسمی پور اضافه کرد: با احداث و اتمام این پروژه 13 هزار مشترک شرق مریوان از آب شرب و سالم بهره‌مند خواهند شد که ضمن کاهش فشار بر دیگر منابع آب شرب قطعی آب در این منطقه به مدت تقریبی چهار سال تا احداث تصفیه‌خانه به حداقل خواهد رسید.

وی ادامه داد: با اتمام این پروژه که در قالب سه فاز انجام می‌شود آبرسانی به ضلع شرقی شهر مریوان از بخش غربی جاده لنج‌آباد تا ایرانخودرو فراهم می‌شود.

مریوان در 130 کیلومتری غرب سنندج واقع شده و امور آب این شهرستان در حال حاضر به بیش از 44 هزار مشترک خدمات ارائه می‌دهد.

 

شناسه خبر 46280