شناسه خبر:46286
1400/7/1 10:14:20

سپهرغرب، گروه ریحانه‌آفرینش: همه ما خانم‌ها توانایی دفاع از خودمان را داریم. وقتی به خودمان متفاوت نگاه کنیم می‌فهمیم که ما هم می‌توانیم از خود مراقبت کنیم و هیچ‌کس قادر نیست به ما آسیبی برساند. البته این احساس و باور در ابتدا باید درونی باشد تا بتوان آن را برونی ساخت. در این‌جا با ارائه نکات مهمی به شما یاد داده می‌شود که چگونه امنیت خود را حفظ کنید و از موقعیت‌های خطرناک فرار کنید.

   به حس ششم خود اعتماد کنید

یکی از مهم‌ترین عواملی که از حمله‌های ناگهانی جلوگیری می‌کند این است که مراقب محیط اطرافتان باشید. با دیگران تماس چشمی داشته باشید و به اتفاقاتی که اطرافتان می‌افتد دقت کنید. اگر حس بدی دارید حتماً مشکلی هست. وقتی فردی به شما نگاه می‌کند یا از دنبالتان می‌آید احساس ناامنی می‌کنید. به این احساس اعتماد کنید و همه حواستان به اطراف باشد. یک زن تنها بیشتر در معرض خطر است به همین دلیل باید مراقب فضای اطراف خود باشد.

   ورزش‌های هوازی انجام دهید

هرچه بیشتر ورزش کنید و عضلات قوی‌تری داشته باشید بهتر می‌توانید از یک موقعیت خطرناک فرار کنید. برای فرار کردن باید بتوانید سریع بدوید.

   در موقعیت‌های ضروری مادی‌گرا نباشید

هنگامی که یک دزد به سمتتان می‌آید بدون شک برای دزدیدن گوشی، ساعت یا کیف پولتان است. زیاد در مقابلش مقاومت نکنید از کیف پولتان بگذرید و با دویدن از موقعیت فرار کنید. ارزش زندگیتان از پول بیشتر است. برای این که پول‌هایتان در امان باشد از کارت اعتباری استفاده کنید و تا جای ممکن پول نقد با خودتان حمل نکنید.

   عقب نشینی کنید

مطمئناً خیلی از شما دوست دارید مهارت‌هایی برای دفاع از خود بلد باشید اما گاهی اوقات دفاع چاره درستی نیست و تنها کاری که باید بکنید فرار است. خود دفاعی به معنی آسیب رساندن به کسی نیست بلکه به معنی امن نگه داشتن خودمان است. پس از خودتان دفاع کنید و تا جایی که می‌توانید بدوید.

   با فریاد زدن کمک بخواهید

در برخی شرایط فرصت زنگ زدن به پلیس نیست بنابراین به محض این که احساس خطر کردید فریاد بزنید و کمک بخواهید. بهتر است به جای «کمک» فریاد بزنید «آتیش» چون ممکن است مردم کمک خواستن شما را زیاد جدی نگیرند اما اگر فریاد آتش سر بزنید همه به سمتتان می‌آیند و این فرد حمله‌کننده را به وحشت می‌اندازد.

   همیشه هوشیار باشید

گاهی اوقات برای حفظ امنیت تنها کاری که باید انجام دهید این است که هوشیار باشید و آمادگی داشته باشید. وقتی مراقب اطرافتان نیستید بیشتر آسیب‌پذیر می‌شوید پس هدفون را دربیاورید و به اطرافتان نگاه بیندازید تا ببینید کجا هستید. وقتی هوشیار نشان داده می‌شوید کمتر مورد حمله مزاحم قرار می‌گیرید چون هدف آسانی برای او نخواهید بود.

شناسه خبر 46286