شناسه خبر:46392
1400/7/6 09:13:24

سپهرغرب، گروه خبر: هم‌زمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس مراسم گرامیداشت این هفته با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان و فرمانده بسیج اساتید ادارات، فرمانده ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه انصارالحسین (ع)، ایثارگران و کارکنان در نمازخانه اداره کل منابع طبیعی استان همدان برگزار شد و از ایثارگران این اداره کل تجلیل به‌عمل آمد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، صبح روز یکشنبه رئیس بسیج ادارات استان همدان در این مراسم طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید و اظهار کرد: دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران بوده و به قشر خاصی تعلق ندارد.

سرهنگ ابراهیم بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی، هم‌زمانی هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی را فرصت مناسبی برای بیان ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان با تأسی از حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) دانست.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی نفی طاغوت و برقراری نظام اسلامی است، افزود: ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است و امروز به برکت خون شهدا یک وجب از این خاک پاک در اختیار دشمن قرار نگرفته است.

در ادامه فرمانده ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه انصارالحسین (ع) هفته دفاع مقدس را یادآور حماسه‌های رزمندگان، جانبازان و شهدا دانست و ابراز کرد: ایثار و فداکاری رزمندگان، ایثارگران، شهدا و آزادگان و مقاومت مردم شهیدپرور و آزاده ایران اسلامی در برابر تجاوز دشمن تا بن دندان مسلح هیچ‌گاه از ذهن ملت بزرگ ایران و جهانیان پاک نخواهد شد.

سرهنگ احد امیری تصریح کرد: فرهنگ مقاومت که در کشورهای اسلامی شکل گرفته است، مرهون ادبیات و فرهنگ ایثار و شهادت در ایران اسلامی است که امروز دیگر قابل انکار و محو شدن توسط دشمنان و بدخواهان نظام نیست.

سرهنگ امیری اضافه کرد: همه ما وظیفه داریم با برپایی و برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های آیینی و مذهبی، این فرهنگ غنی و مملو از زیبایی و ارزش‌های دفاع مقدس را در جامعه خودمان به‌خصوص در بین فرزندان، جوانان و نونهالان کشورمان زنده نگه داریم تا همگان بدانند برای حفظ این آب و خاک چه رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌هایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان توکل به خدا، روحیه جهادی و حضور مقتدرانه رزمندگان و ایثارگران در جبهه‌های حق علیه باطل را رمز پیروزی ملت ایران برشمرد و افزود: اگرچه جنگ تحمیلی به پایان رسیده، اما مبارزه پایان نیافته و دفاع در انواع مختلف همچنان ادامه دارد.

خزائی بیان کرد: یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ‌سازی است و در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با ازخودگذشتگی‌ها وفداکاری‌های خود در جبهه و جنگ، ایثار و شهادت را به‌عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی نهادینه کردند و همه جریان‌ها و مسائل دیگر را تحت شعاع قرار دادند و دفاع مقدس طریق اتصال به ملکوت اعلی را هموار کرد.

در ادامه مراسم حاج‌مهدی صمدی از رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس به روایت جنگ و برنامه خاطره‌گویی از جبهه و رزمندگان اسلام پرداخت و در خاتمه مراسم از برادر احمد شکری، از همکاران بازنشسته آزاده و ایثارگر دفاع مقدس منابع طبیعی شهرستان کبودراهنگ با اهدای لوح تقدیر و هدایایی، تجلیل به‌عمل آمد.

شناسه خبر 46392