شناسه خبر:46493
1400/7/8 09:03:23

   بهنام‌جو به فهرست کاندیداهای استانداری همدان پیوست

این‌روزها درحالی که هنوز فهرست 5+1 نفره مجمع نمایندگان تعیین تکلیف نشده است، در جمع‌های سیاسی از گزینه جدیدی برای تصدی این مسئولیت سخن به میان می‌آید؛ اکبر بهنام‌جو کاندیدای جدیدی است که شنیده‌ها حکایت از حمایت برخی از او دارد، بهنام‌جو در دولت دوازدهم استاندار اردبیل بود.

   داستان ابلاغ حکم شهردار همدان

ابلاغ حکم شهرداری همدان به داستان مثنوی هفتادمن بیشتر شبیه شده است، 9 شهریور بود که شورا سیدمسعود حسینی را به‌عنوان گزینه انتخابی خود به وزارت کشور معرفی کرد، اما بعد از گذشت یک ماه، هنوز دود سفید از وزارت کشور برای شهردار شدن حسینی بلند نشده‌ است. در این میان پیام‌های ریزودرشت از هر سو منتشر می‌شود، از ارسال تصویر حکم انتصاب به استانداری همدان تا عدم تأیید او در کمیسیون مربوطه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور به‌خاطر عدم تطابق سابقه شغلی با پست شهردار و دوم نداشتن سابقه 9 ساله مدیریت (واقعی).

ظاهراً همدان همچنان باید منتظر بماند تا شاید جناب وزیر کشور و لابی‌ها تکلیف این شهر را مشخص کنند.

   تهاتر نفت با خوراک دام صحت دارد؟

طی روزهای اخیر در فضای مجازی مطرح شده که ایران قرار است به روسیه نفت صادر و در عوض آن خوراک دام وارد کند.

براساس آنچه توسط یک جریان رسانه منتشر شده است، این کار با تهاتر نفت خام و خوراک دام صورت می‌گیرد؛ این ادعا درحالی مطرح شده است که ایران امکان صادرات نفت خام به روسیه را ندارد، بنابراین اساس این موضوع کذب است.

تنها موضوعی که بین ایران و روسیه درحال رایزنی است، موضوع صادرات گاز ایران از طریق روسیه بوده؛ براساس اعلام برخی از منابع آگاه روسیه به دنبال ارسال گاز ایران به چین و برخی از کشورهای منطقه ازجمله پاکستان است که روسیه فقط حق انتقال گاز را دریافت خواهد کرد و مذاکرات مالی از سوی ایران با کشورهای منطقه به‌صورت جداگانه پیگیری می‌شود.

   بررسی ویژه تخلفات وزارت نیروی دولت دوازدهم

دفتر ویژه به‌منظور بررسی تخلفات وزارت نیروی دولت دوازدهم از سوی کمیسیون اصل 90 در این وزارتخانه راه‌اندازی می‌شود؛ با توجه به حجم گسترده تخلفات صورت‌گرفته در وزارت نیرو در دوران اردکانیان، قرار است دفتر ویژه به‌منظور بررسی این تخلفات از سوی کمیسیون اصل 90 در این وزارتخانه راه‌اندازی شود تا موضوع از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد. ظاهراً راه‌اندازی این دفتر نیازمند مجوز مجلس و دولت است که کارهای اولیه آن درحال انجام بوده تا به‌جز سازمان بازرسی که در وزارتخانه‌ها دفتر نظارت و بازرسی دارد، این کمیسیون نیز بتواند در وزارت نیرو یک دفتر مستقل راه‌اندازی کند.

   آیا سربازان آمریکایی به کمک احمد مسعود می‌روند؟

احمد مسعود در دیدار با اریک پرینس، رئیس شرکت بلک واتر از وی درخواست کمک کرده است.

اخبار به‌دست‌آمده حکایت از این دارد که عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در هفته‌های گذشته ملاقاتی با مقامات کنسولی ایران در کابل داشته و نکات مهمی درخصوص وضعیت فعلی افغانستان گفته است؛ از موارد مطروحه توسط عبدالله در این دیدار این است که با وجود فضاسازی صورت‌گرفته احمد مسعود سه روز قبل از سقوط پنجشیر از افغانستان خارج و به تاجیکستان رفته بود. مسعود در تاجیکستان دیداری نیز با اریک پرینس، رئیس شرکت آمریکایی بلک‌ واتر که در زمینه ارائه خدمات لجستیک و نیروهای مسلح خصوصی فعال است، داشته و از وی درخواست کمک و پشتیبانی کرده؛ ظاهراً مسعود پس از اینکه از ناتوانی در مقابله با نیروهای طالبان مطمئن شده بود، نسبت به هماهنگی برگزاری چنین جلسه‌ای اقدام کرد و خواستار حضور نیروهای نظامی آمریکایی در افغانستان و دره پنجشیر شد.

شناسه خبر 46493