شناسه خبر:46822
1400/7/19 09:37:16

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه مدرسه پیش‌ساخته مزدقینه نباید احداث می‌شد، گفت: این مدرسه بدون هماهنگی با ما ساخته شده که نسبت به این مسئله معترض هستیم.

علی نظری درخصوص وضعیت مدرسه پیش‌ساخته مزدقینه و تخریب آن توسط شهرداری اظهار کرد: امسال تعدادی از معلمان بدون هماهنگی اداره کل نوسازی مدارس، اقدام به تعبیه مدرسه پیش‌ساخته شهدای علم و فناوری در انتهای جاده مزدقینه کرده‌اند که مورد تأیید ما نیست.

وی با اشاره به اینکه اداره کل نوسازی مدارس نه نظارتی روی این موضوع داشته و نه به این اداره جهت ساخت آن اطلاع داده‌اند، گفت: زمینی در اختیار معلمانی قرار گرفته و خود اقدام به ایجاد این مدرسه کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با تأکید بر اینکه ما به این مسئله معترض هستیم که چرا بدون هماهنگی اقدام به ساخت مدرسه کرده‌اند، افزود: از صفر تا صد یک پروژه مدرسه‌سازی باید زیر نظر مهندسان اداره نوسازی مدارس باشد که متأسفانه توجهی به این امر نشده است.

وی تأکید کرد: درحال حاضر در همدان مدرسه کانکسی یا پیش‌ساخته نمی‌سازیم و اگر بخواهیم مدرسه‌ای بسازیم، پروژه‌ای تعریف می‌شود؛ اما این پروژه بدون اطلاع ما بوده است.

نظری ادامه داد: هر نوع ساخت‌وساز در سطح کشور برای فضاهای آموزشی از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور و به تبع آن اداره کل نوسازی مدارس استان‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند این مدرسه غیر انتفاعی بوده است، افزود: فرقی نمی‌کند مدارس دولتی باشد و یا غیر انتفاعی، نظارت و تأییدیه در هر صورت از سوی اداره کل نوسازی مدارس صورت می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: در سطح استان مدارس غیر انتفاعی زیادی وجود دارد، اما عوامل این مدارس ساختمان‌هایی را معرفی می‌کنند و نظام مهندسی تأیید می‌کند که آن فضا استانداردهای لازم را دارد یا خیر.

وی افزود: درصورت صدور مجوز و تأیید نظام مهندسی اداره نوسازی آن را به‌عنوان فضای آموزشی تأیید می‌کند، اما تاکنون موردی نبوده که کانکس یا پیش‌ساخته معرفی شود.

نظری با تأکید بر اینکه در همدان تنها یک مدرسه به‌صورت کانکس وجود دارد که ستاد بانوان خیرین مدرسه‌ساز در شهرک مدنی ساخته‌اند و زیر نظر نوسازی مدارس بوده است، گفت: مدرسه مزدقینه نباید ساخته می‌شد، چراکه مدرسه‌سازی استانداردهایی دارد، خصوصاً اینکه به‌صورت ویژه باید روی مدارس غیر انتفاعی نظارت داشت.

وی بیان کرد: اگر این پروژه نه به‌عنوان مدرسه ساخته می‌شد، مهندسان ما در حین اعطای مجوز استانداردهای آن را به‌عنوان ساختمانی که مورد استفاده غیر انتفاعی است، می‌سنجیدند و درصورت تأیید، احتمال فعالیت آن وجود داشت؛ اما چون این فضا از ابتدا به‌عنوان مدرسه ساخته شده، حتماً باید هماهنگی می‌شد و در مراحل ساخت مهندسان ما نظر می‌دادند.

شناسه خبر 46822