شناسه خبر:47003
1400/7/22 10:07:47

سپهرغرب، گروه خبر: با کمک بسیج سازندگی سپاه کردستان و حفر چاه آب مشکل آب شرب روستای مودی یکی از روستاهای شهرستان دیواندره مرتفع شد.

تا بهار سال آینده مشکل آنتن‌دهی موبایل و اینترنت حل می‌شود، اقدامات لازم برای احداث یک دکل در این محدوده انجام شده و به محض مساعدشدن شرایط جوی وارد فاز اجرا خواهیم شد.

برای رفع مشکل آب شرب مردم روستای مودی پیگیری‌های لازم از اداره آب و فاضلاب روستایی دیواندره انجام شده اما معارض محلی یکی از موانع اجرای پروژه تامین آب شرب است، برای رفع معارض محلی با بزرگان و زمین‌داران روستا صحبت کرده‌ایم و از سوی دیگر، آب چشمه روستا برای آزمایش ارسال شده که در صورت تائید سلامت آن از همین منبع، مشکل کمبود آب شرب روستا حل خواهیم کرد.

رفع مشکل فاضلاب روستای مودی هم به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات مردم، اقدامات لازم برای تامین تجهیزات انجام شده و بخشی از این تجهیزات از محل اعتبارات دهیاری خریداری شده است.

اعتبارات خرد به حساب ما واریز می‌شود و تا زمانی که اعتبار هم وجود نداشته باشد عملا انجام هر پروژه عمرانی غیرممکن خواهد بود.

با مشارکت خود مردم و تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان 6 ماهه اول سال آینده پروژه فاضلاب روستای مودی را به صورت کامل اجرا کند.

مقداری از لوله‌های مورد نیاز اجرای پروژه فاضلاب روستا خریداری شده و تا بهار نیاز اعتبار دیگری را برای اجرای این پروژه به این روستا اختصاص خواهیم داد و به امید خدا کار حفاری و لوله‌گذاری را تا پایان فصل بهار سال آینده شروع خواهیم کرد.

جاده دسترسی روستا به طول 12 کیلومتر شوسه است بهسازی این راه اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان نیاز دارد که تامین این میزان اعتبار در شرایط اقتصادی امروز تقریبا امکان‌پذیر نیست" اینها وعده‌هایی بود که کاوه پرویزی بخشدار کرفتو بعد از انتشار گزارش به خبرنگار فارس داد.

  آقای بخشدار الوعده وفا

برای پیگیری وعده‌ها به سراغ بخشدار کرفتو می‌‌روم؛ آقای پرویزی الوعده وفا؛ رفع مشکلات روستای مودی به کجا رسید؟ یکی از مشکلات این روستا رفع مشکل فاضلاب بود، براساس قولی که دادید پایان شهریورماه امسال این پروژه باید به بهره‌برداری می‌رسید اما متاسفانه تا جایکه خبر داریم اتفاقی نیفتاده است، ما منتظر افتتاح بودیم، چرایی این کم کاری را بفرمائید: ضمن تقدیری از پیگیری این رسانه باید بگویم پروژه فاضلاب روستای مودی از ماه جاری به پیمان می‌رود برای این پروژه پیمانکار تعیین شده است، نبود اعتبار دلیل تاخیر در اجرا بوده ولی قول می‌دهیم که با تسریع در روند اجرا زمینه تحقق این وعده را هرچه زودتر فراهم کنیم.

برای انجام پروژه‌های دهیاری باید از اعتبارات خُرد روستایی استفاده کنیم متاسفانه امسال شرایط اقتصادی حاکم بر کشور موجب شد، تا حدودی در اختصاص اعتبارات دستمان بسته باشد، برای خط اصلی فاضلاب آبادی مقداری هم لوله خریداری کرده‌ایم.

بهسازی جاده دسترسی روستا به طول 12 کیلومتر با مشخصه شوسه را از طریق اداره راه و شهرسازی شهرستان پیگر شده‌ایم برای تامین اعتبار به سازمان مدیریت اعلام شده و به قول مهندس رشیدی رئیس اداره راه و شهرسازی دیواندره با بهسازی و تامین اعتبار این جاده موافقت شده است.

سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان با تامین اعتبار برای این پروژه موافقت کرده است و امیدواریم هرچه زودتر شاهد تحقق این مهم باشیم.

الان دنبال تعیین پیمانکار برای آسفالت جاده روستا هستند و به محض تعیین پیمانکار در کوتاه‌ترین زمان ممکن پروژه کلید می‌خورد.

در زمینه مشکل آنتن‌دهی اینترنت روستا هم در این مدت آنچه نیاز بوده پیگری شده، قرار است آمار جمعیتی این روستا را اعلام تا به زودی شاهد تقویت اینترنت روستا باشیم.

روستای مودی با وجود اینکه 12 کیلومتر از شهر زرینه دورتر است اما به دلیل پایین بودن جمعیت به لحاظ تخصیص اعتبارات توسعه‌ای انگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است ولی با این وجود بهسازی و آسفالت 12 کیلومتر جاده دسترسی به این روستا که موجب بهره‌مندی حداقل 5 تا 6 روستا می‌شود در دستور کار قرار گرفته است.

مقداری هم دکل مخابرات روستا تقویت شده است، اما برای تقویت کامل این دکل درخواست‌های انجام داده‌ایم و تا بهار سال آینده به صورت کامل مشکل آنتن‌دهی برطرف می‌شود.

مردم روستای مودی اکثر ساکن هستند و مهاجرت معکوس از زرینه به سمت روستا داریم تمام هم و غم ما حفظ و افزایش این جمعیت است.

با کمک بسیج سازندگی سپاه کردستان و حفر چاه آب مشکل آب شرب روستا مودی تا حدود زیادی رفع شده و در این زمینه مشکلی نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات امکانات آموزشی در مودی حل شد؟ گفت: متاسفانه یکی از مشکلات جدی ما در این زمینه عدم سکنی گزیدن معلم در آبادی است این مسئله موجب شده در شرایط جوی نامساعد مدارس به خاطر عدم حضور معلم تعطیل شود.

شناسه خبر 47003