شناسه خبر:47004
1400/7/22 10:09:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: 21 هزار و 220 متر مربع از اراضی ملی این استان به ارزش 21 میلیارد و 486 میلیون تومان در سال جاری با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی رفع تصرف شده است.

عبدالله بهادری روز چهارشنبه با بیان اینکه یگان حفاظت از اراضی این اداره کل فارغ از هر حاشیه و جو سازی همواره با حمایت قاطع نیروی محترم انتظامی و دستگاه قضا در راه حفظ بیت المال با پدیده زمین خواری برخورد قانونی دارد، اظهار داشت: این میزان اراضی ملی در سال جاری در قالب 50 مورد رفع تصرف توسط یگان حفاظت این اداره کل از دست افراد سود جو خارج شده است.

وی افزود: 2 هزار و 50 متر مربع از این میزان رفع تصرف اراض ملی مربوط به مرکز استان با ارزش 6 میلیارد تومان و 19 هزار و 170 متر مربع به ارزش 15 میلیارد تومان مربوط به سایر شهرستان‌ها بویژه شهرستان مرزی دهلران بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تاکید کرد: طی سال گذشته طی 334 مورد رفع تصرف میزان 39 هکتار از زمینهای ملی و دولتی سطح استان به ارزش 350 میلیارد تومان از دست اشخاص سود جو خارج شده است.

بهادری یادآور شد: چنانچه مردم قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای سطح استان را دارند، ابتدا استعلامات لازم در این خصوص را از طریق اداره کل راه و شهرسازی بعمل و از خرید هرگونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی ایلام نیز در این خصوص گفت: یگان حفاظت این اداره کل با قاطعیت تمام مقابل افراد سود جو و فرصت طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می‌کند.

فریدون یاسمی افزود: مردم در معاملات خود شرایط احتیاط را رعایت کرده و پس از استعلامات لازم از اداره کل راه و شهرسازی و سایر ادارات مربوطه نسبت به خرید ملک اقدام کنند و در مواجهه با زمین‌خواری با شماره تلفن شبانه روزی 1656 یگان حفاظت اطلاع دهند.

شناسه خبر 47004