شناسه خبر:47008
1400/7/22 10:15:47

سپهرغرب، گروه اجتماعی: چهل‌وهفتمین شهردار سنندج گفت: از تمام ظرفیت‌های سنندج برای اشتغال‌زایی جوانان سنندجی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، سیدانور رشیدی اظهار کرد: فرزندان کردستان می‌توانند خدمت‌گزارانی صادق برای مردم باشند.

شهردار سنندج تصریح کرد: خدا را شاکر هستم که نان حلال پدرم در بازار مرا به جایی رساند که چهار دوره مورد اعتماد مردم قرار بگیرم و نماینده آنان در شورای اسلامی باشم.

وی ابراز کرد: مردم خسته هستند، چراغ دل آنان سو سو می‌زند، باید برای رضای خدا و رضایتمندی این مردم صادقانه خدمت انجام دهیم.

به گفته وی اگر همه مسئولان درست مسئولیت خود را انجام می‌دادند، زباله‌گردی وجود نداشت.

رشیدی افزود: درب فاضلاب آبفا چرا باید به‌خاطر شرایط سخت اقتصادی مورد سرقت قرار بگیرد؟

وی تصریح کرد: چرا یک رویه ناحسنه داشته باشیم که پایان دوره شهرداری را بدهکار تحویل بدهیم؟

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما باید براساس منابع هزینه کنیم و در مواقعی هم خطرپذیر هستیم، چراکه شهرداری سنندج بی‌نهایت ثروتمند است.

   سرمایه‌گذاری حوزه مسکن در کردستان ضعیف است

استاندار کردستان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن در کردستان ضعیف است، گفت: موضوع سامان‌دهی وانت‌بارها در سنندج باید با همدلی و همراهی دستگاه‌های مختلف مرتفع شود.

بهمن مرادنیا با تقدیر از تلاش‌های شهردار سابق سنندج، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی شهردار سابق سنندج، همدلی و همراهی با مجموعه و کارکنان شهرداری و مسئولان استانی بود.

وی تصریح کرد: کارهای خوبی در دوره فعالیت شورا و شهرداری دوره پنجم صورت گرفت و امیدواریم این روند در این دوره هم با سرعت و قدرت ادامه پیدا کند.

   شفاف‌سازی در شهرداری سنندج اولویت شهردار باشد

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: شفافیت در مدیریت شهرداری عامل مؤثری در جلوگیری از رانت و فساد در بدنه شهرداری سنندج است.

فرزاد زارعی اظهار کرد: شهر سنندج ظرفیت‌های علمی و تاریخی زیادی دارد.

وی با بیان اینکه مردم این شهر دارای استعدادهای فراوان هستند، گفت: شهردار سابق سنندج در طول چهار سال گذشته اقدامات خوبی به‌ویژه در حوزه عمران انجام داد.

وی تصریح کرد: انتخاب سنندج به‌عنوان شهر خلاق موسیقی جهان از اقدامات بسیار برجسته‌ای بود که در زمان مدیریت شهردار سابق انجام شد.

زارعی افزود: شهردار سابق سنندج از نخبگان شهر سنندج هستند و امیدواریم در جایگاه دیگری منشأ خیر برای این شهر باشند.

   قدردان زحمات شبانه‌روزی کارکنان و کارگران خدوم و زحمتکش شهرداری هستیم

شهردار اسبق سنندج هم گفت: زحمات شبانه‌روزی کارکنان و کارگران خدوم و زحمتکش شهرداری را ارج می‌نهم.

حشمت‌الله صیدی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات شهری، محیط‌زیست و فضای سبز در طول چهار سال گذشته اقدامات قابل توجهی انجام شده است، گفت: احداث بوستان 20 هکتاری تفریحی، ورزشی و فرهنگی کوچک ره‌ش، احداث پارک مشاهیر کورد در آبیدر، احداث یک هکتار فضای سبز در کمربندی آبیدر و سامان‌دهی پارک امانیه و امیریه و میدان هفت آسیاب ازجمله این طرح‌ها است.

صیدی افزود: همچنین در این دوره احداث مجموعه تفریحی زیپ لاین و پُل معلق در آبیدر سنندج انجام شد که می‌تواند در تأمین نشاط و شادابی نسل جوان بسیار تأثیرگذار باشد.

   توسعه زیرساخت‌ها در نواحی منفصل شهری در سنندج ضروری است

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه زیرساخت‌ها در نواحی منفصل شهری در سنندج ضروری است.

محسن فتحی اظهار کرد: مردم با توجه به سنت الهی به فرمان بنیان‌گذار انقلاب لبیک گفتند و در عرصه‌های جنگ حق علیه باطل حضور پیدا کردند.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر زمانی که کارها به مردم سپرده شده، نتایج خوبی کسب کرده‌ایم که نمونه بارز آن دوران دفاع مقدس بود که به پیروزی رسیدیم.

وی بر توجه هرچه بیشتر به نواحی منفصل شهری تأکید کرد و گفت: این مطلوب نیست که بعد از 42 سال از نظام مقدس جمهوری اسلامی با چنین آشفتگی در حاشیه شهرها مواجه باشیم.

   مدیریت شهری نباید سیاسی شود

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: کردستان نیازمند مدیران متعهد، دلسوز، انقلابی و جهادگر است، بنابراین مدیریت شهری نباید سیاسی شود.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی اظهار کرد: امروز نیاز مدیریتی ما در استان یک مدیر متعهد، دلسوز، انقلابی و جهادگر است.

وی گفت: امروز اگر کسی در یک سکان مدیریتی و مسئولیتی قرار گرفت، اگر این ویژگی‌ها را نداشته باشد، نمی‌تواند پاسخگو باشد و قطعاً شهرداری و مدیریت شهری هم از این امر مستثنا نیست.

رئیس‌ کل دادگستری کردستان افزود: شهردار جدید باید مردم را در مدیریت شهری مشارکت دهد، چراکه مشارکت مردمی و مردمی بودن، از ویژگی‌های مورد نیاز در این حوزه است.

شناسه خبر 47008