شناسه خبر:47276
1400/7/28 09:40:57

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: هیچ‌گونه کمبود و کاهش سهمیه آرد براساس سرانه جمعیت استان نداشته و نخواهیم داشت.

ماشالله ارویسی روز گذشته در جمع اصحاب رسانه در واکنش به برخی اظهار نظرها درخصوص کمبود آرد در استان و برخی مسائل حاشیه‌ای اظهار کرد: مشکل کمبود آرد در استان نداریم.

وی ادامه داد: سهمیه آرد براساس استانداردهایی که تعریف شده، توزیع می‌شود و هیچ‌گونه کمبود و کاهش سهمیه‌ای در کرمانشاه اتفاق نیفتاده و اگر بخواهیم برحسب مقدار توزیع آرد سنواتی درنظر بگیریم، حتی یک کیلو هم کاهش سهمیه در استان نداشته‌ایم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: مصرف سرانه آرد استان براساس سرانه جمعیتی درنظرگرفته، مشخص است. در سنوات و ماه‌های گذشته به همان میزانی که توزیع داشته‌ایم، الان هم آن را توزیع می‌کنیم و هیچ‌گونه کاهش سهمیه نداشتیم که نیازمند افزایش سهمیه باشد.

وی یادآور شد: در سنوات گذشته بعد از آزادسازی قیمت‌ها بحث نانوایان آزادپز مطرح شد و تناسبی که باید براساس سرانه جمعیتی یک خبازی احداث شود، رعایت نشد.

ارویسی اضافه کرد: همین الان دو هزار و 200 نانوایی در سطح استان داریم که 200 واحد اضافه بر میزان استاندارد سرانه خبازی در استان‌های دیگر و استان کرمانشاه است.

وی درخصوص عدم رعایت ساعت کاری از سوی برخی واحدهای خبازی گفت: عدم رعایت ساعت کار و تعطیلی غیر مجاز توسط صنف خبازان طی ماه اخیر سبب صف‌های شلوغ شده، درحالی که هیچ‌گونه کاهش سهمیه در سطح استان نداشته و نخواهیم داشت.

ارویسی در ادامه اشاره‌ای به بحث قاچاق آرد داشت و افزود: گزارشی از قاچاق آرد به خارج از کشور نداشتیم، ولی خارج شدن آرد از شبکه توزیع توسط تعدادی از خبازان را داریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر خبازی ساعت کار را رعایت نکند و تعطیلی غیر مجاز داشته باشد، با توجه به تفاوت قیمت بین آرد یارانه‌ای یک (کیسه‌ای 35 هزار تومان)، یارانه‌ای دو (کیسه‌ای 50 هزار تومان) و آرد صنف و صنعت (کیسه‌ای 170 تا 180 هزار تومان)، مطمئناً این انگیزه را دارد که از این اختلاف قیمت سوء استفاده کند.

شناسه خبر 47276