شناسه خبر:47277
1400/7/28 09:43:17

سپهرغرب، گروه خبر: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: رویداد «کارآفرینی استارت‌آپ تریپ کشاورزی» از 26 تا 30 مهرماه به‌صورت مجازی درحال برگزاری است.

فرزاد ویسی روز سه‌شنبه بیان کرد: این رویداد به همت مرکز استارت‌آپ دانشگاه رازی، سازمان جهاد کشاورزی استان، پارک علم و فناوری کرمانشاه و سایر شرکای کلیدی در استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: افتتاحیه رویداد استارت‌آپ تریپ کشاورزی روز دوشنبه 26 مهرماه از ساعت 14 در «استدیو کشاورز سازمان جهاد کشاورزی» و هم‌زمان به‌صورت حضوری در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی آغاز به کار کرد، روز سه‌شنبه 27 مهرماه در محل مرکز استارت‌آپ دانشگاه رازی، روز چهارشنبه 28 مهرماه در پارک علم و فناوری، روز پنجشنبه 29 مهرماه در کارخانه نوآوری کرمانشاه و روز جمعه 30 مهرماه مراسم اختتامیه رویداد در محل مرکز استارت‌آپ دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: این رویداد نخستین رویداد استارت‌آپی در استان است که به‌صورت چرخشی و در فضاهای تخصصی مختلف برگزار می‌شود و هم‌افزایی بخش‌های مختلف در این رویداد در نوع خود کم‌نظیر است.

ویسی بیان کرد: تمامی ایده‌های رویداد استارت‌آپ تریپ کشاورزی برای داوری اولیه برای داوران این رویداد ارسال شده‌ است؛ صاحبان ایده‌هایی که در فرآیند داوری و ارائه ایده‌ها حائز امتیاز بیشتری شوند، اجازه تشکیل تیم را خواهند داشت و در کل فرآیند رویداد به‌عنوان ایده‌های محوری و با همکاری و همراهی سایر شرکت‌کنندگان ازجمله ایده‌پردازان و علاقه‌مندان به کسب‌وکار در تمامی روزهای برگزاری رویداد استارت‌آپ تریپ کشاورزی شرکت می‌کنند.

وی ابراز کرد: شرکت‌کنندگان در طول رویداد ایده‌پردازی، تیم‌سازی، اعتبارسنجی ایده‌ها، نحوه ارائه ایده و بوم‌مدل کسب­‌وکار را فرا خواهند گرفت و با هدایت منتورها و تسهیلگر رویداد، ایده خود را به یک تیم استارت‌آپی تبدیل خواهند کرد و مورد ارزیابی و داوری قرار خواهند گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی یادآور شد: حامیانی که در رویداد استارت‌آپ تریپ کشاورزی حضور دارند، درصورت تمایل می‌توانند روی استارت‌آپ‌های مورد نظر خود سرمایه‌گذاری ‌کنند.

دانشگاه رازی کرمانشاه در بهمن‌ماه سال 1351 با عنوان دانشکده علوم توسط شادروان دکتر عبدالعلی گویا شروع به فعالیت کرد.

این مرکز در سال 1353 به دانشگاه رازی تغییر نام یافت، در شروع سال تحصیلی در سال 1351 دانشکده علوم با پذیرش 200 دانشجو در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی موجودیت خود را اعلام کرد.

هم‌اکنون نزدیک به 13 هزار دانشجو و 460 هیئت علمی با 14 دانشکده در دانشگاه رازی کرمانشاه فعال هستند.

شناسه خبر 47277