شناسه خبر:47434
1400/8/4 09:07:33
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد:

پیشروی عملیات عمرانی هدایت آب‌های سطحی در همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از پیشروی عملیات عمرانی هدایت آب‌های سطحی در همدان خبر داد و گفت: جمع‌آوری آب‌های سطحی داخل شهر به میزان حدود هشت میلیون متر مکعب در سال توسط شرکت آب منطقه‌ای انجام شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، منصور ستوده درخصوص استفاده از آب‌های سطحی شهر همدان برای شرب مطرح کرد: از چند سال گذشته به‌دلیل کاهش‌ منابع آب زیرزمینی، پروژه‌های میان‌مدت برای استفاده از تمام آب‌های سطحی و رودخانه‌های داخل شهر همدان درپیش گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این روند در فصول غیر باغداری و کشاورزی برای مصارف آب شرب برنامه‌ریزی، مطالعه و اجرا شده است، اظهار کرد: در چندسال گذشته از آب رودخانه‌های عباس‌آباد، دره‌مرادبیگ، خاکو و چشین بعد از تصفیه استفاده می‌شود.

ستوده ادامه داد: جمع‌آوری آب‌های سطحی داخل شهر به میزان حدود هشت میلیون متر مکعب در سال توسط شرکت آب منطقه‌ای و آبفا انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان این موضوع، یادآور شد: درحال حاضر نیز طرح انتقال آب رودخانه دره‌مرادبیگ در فصل غیر زراعی و باغداری را با مبلغ حدود چهار میلیارد تومان در دست اجرا داریم.

ستوده در پایان تصریح کرد: به‌منظور انجام کامل و پیشروی عملیات عمرانی هدایت آب‌های سطحی دره‌مرادبیگ در همدان به اعتباری بالغ‌بر 15 میلیارد تومان دیگر نیاز است که هم‌اکنون درحال پیگیری جهت گرفتن اعتبارات از سازمان برنامه و بودجه کشور برای سال‌های بعد هستیم.

شناسه خبر 47434