شناسه خبر:47541
1400/8/5 14:37:41

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همدان طی نامه‌ای به استاندار همدان منتخب به بیان ویژگی‌های مسئولان کارآمد برای استان پرداختند.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار محترم همدان؛ سلام علیکم

ضمن گرامیداشت ایام ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و همچنین تبریک انتصاب جنابعالی به‌عنوان فردی بومی به سمت استانداری همدان، منصبی که بی‌شک فرصتی الهی برای خدمتگزاری مردم عزیز استان همدان می‌باشد، باید گفت مردم این دیار مجاهد، صبور، انقلابی و ولایت‌مدار و همواره یار و یاور نظام اسلامی و مسئولان آن بوده‌ و علما و شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب نموده‌‌اند اما متأسفانه علی‌رغم ظرفیت‌های طبیعی و انسانی استان همدان به دلیل عدم به‌کارگیری مدیران بومی و شایسته، با مشکلات زیادی مواجه بوده و آنطور که باید، شاهد پیشرفت و توسعه استان در سال‌های گذشته نبوده‌ایم و طبق آمار و ارقام از بسیاری از استان‌های با ظرفیت‌های برابر با استان همدان، یا حتی کمتر، جا مانده‌ایم. 

دلایل و عوامل زیادی برای عدم توسعه استان وجود دارد و می‌توان به آن‌ها اشاره کرد که طرح همه آنها در این نامه ممکن نیست و نیاز به فرصتی مناسب دارد اما در شرایط موجود برای امیدبخشی به مردم انقلابی استان و حرکت در راستای شکوفایی استان لازم می‌دانیم نکاتی را به استحضارتان برسانیم.

در شرایطی که رهبر انقلاب بر استفاده از جوانان مومن و انقلابی تأکید نموده و تجربه دفاع مقدس نیز به ما نشان داده استفاده از جوانان و نیروی جوانی راه حل فائق آمدن بر بسیاری از مشکلات است، استفاده حداکثری از جوانان مومن حزب‌اللهی با تفکر اصیل انقلابی دارای رویکرد تحول‌خواهانه که می‌توانند به شایستگی دست به تحول چارچوب‌های غلط قبلی بزنند که گام مهمی در حرکت به سمت پیشرفت کشور و جهش استان خواهد بود؛ این مسئله اولین خواسته مردم برای تحقق شعار "دولت مردمی ایرانی قوی" می‌باشد که با امید به ایجاد تحول در انتخابات اخیر حضور یافتند.

همانطور که نماینده ولی فقیه در استان فرمودند: سهم‌خواهی افراد و جریانات سیاسی و دخالت در عزل و نصب‌ها محکوم است. لذا لازم است استاندار محترم با همفکری افراد و مجموعه‌های دلسوز انقلابی و به دور از نفوذ جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی و خود قیم پندارها، معاونان، مشاوران و مدیران سطوح مختلف خود را انتخاب نمایند و بدانند که مردم و نخبگان استان علی‌الخصوص دانشجویان و جوانان انقلابی با ایشان همراه خواهند بود و فارغ از اختلاف سلیقه‌ها و نگرش‌های سیاسی از استانداری در جهت اقدامات انقلابی ایشان حمایت خواهند کرد.

انسجام و حفظ وحدت اجتماعی و امنیت عمومی در گرو برخوردها و رفتارهای عادلانه می‌باشد و به عکس، تفرقه و جدایی، اختلاف گروهی و ملی و تشنجات اجتماعی، از ظلم و بی‌عدالتی برمی‌خیزد. عدل و دادگری نه تنها باعث قوام و استمرار اجتماع انسانی است و نوع آنها را گرد هم آورده و جامعه سالم و پیشرفته‌ای را به وجود می‌آورد بلکه برترین عامل نگهدارنده حکومت‌ها و دولتهاست، لذا لازم است که در اجرا و تصمیم گیری‌های خود عدالت‌محوری در انتخاب‌ها، انتصاب‌ها و تصمیم‌گیری‌های مختلف را سرلوحه امور قرار دهید.

انتظار می‌رود از به‌کارگیری افرادی که در دولت قبل یا مسئولیت‌های قبلی شایستگی و توانمندی لازم را نداشته و در ایجاد شرایط حساس کنونی نقش داشته‌اند و باعث به‌وجود آمدن مهاجرت نخبگان و تحصیل‌کردگان، عدم رشد و توسعه و بحران‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در استان شده‌اند بپرهیزید زیرا فرصت دادن به ایشان دامن زدن و گرفتاری بیشتر در بحران‌ها و مسائلی است که پیش‌تر نیز در آن نقش داشته‌اند و بازآزمودن ایشان خطای جبران ناپذیر است.

در پایان برای جنابعالی در پیشبرد برنامه‌ها و دستیابی به اهدافتان آرزوی موفقیت داریم.

شناسه خبر 47541