شناسه خبر:47602
1400/8/8 09:18:19

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه موقت همدان با تأکید بر لزوم مقابله با نوسان قیمت در بازار گفت: مسوولان ضمن رسیدگی به معیشت در جامعه، پاشنه‌کشیده به مردم خدمت کنند.

حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان یاد شهیدفهمیده و سالروز تأسیس بسیج دانش‌آموزی را گرامی‌داشت و اظهار کرد: جایگاه و عظمت فردی مانند شهید حسین فهمیده را فقط یک شهیدشناس و شهیدپرور می‌داند و بس.

وی با اشاره به صحبت امام خمینی(ره) در مورد شهید فهمیده مبنی بر اینکه «رهبر ما آن طفل 13 ساله‌ای است که با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و شربت شهادت نوشید» گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن سالروز شهادت شهید فهمیده از اصالت‌های دفاع مقدس است.

امام جمعه موقت همدان درباره وقایع 13 آبان نیز اظهار کرد: رژیم شاهنشاهی تصور می‌کرد با تبعید امام خمینی به ترکیه می‌تواند با بین امام و مردم جدای بیاندازد اما امام راحل با توکل به خدا توانست دنیا را دگرگون کند.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار نیز عنوان کرد:‌ این روز به نام مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده زیرا در این روز سه واقعه مهم در تاریخ انقلاب اسلامی رخ داد.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه مطالعه صحیفه نور امام خمینی(ره) برای ارتقای بینش سیاسی و معرفتی را لازم دانست و ضمن اینکه از مردم به خصوص جوانان خواست نسبت به این موضوع دغدغه داشته باشند گفت: معتقدم سخنان امام(ره) در صحیفه باید جزو منابع درسی دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت بازار و نوسان قیمت‌ها افزود: پیش از این٬ گرانی در بازار سبب شده بود مردم توان خرید نداشته باشند که همین موضوع منجر به نارضایتی مردم شده بود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه مردم امروز نیز انتظار ندارند مرغ 27 هزار تومانی 35 هزار تومان شود خطاب به دولتمردان گفت: به معیشت مردم رسیدگی کنید.

وی با تأکید بر اینکه اگر مردم نباشند دولتمردان نیز هیچ کاره‌اند افزود: مسوولان پاشنه‌کشیده به این مردم که در هر شرایطی پشتیبان نظام و انقلاب بوده‌اند خدمت کنند و وضعیت معشتی آنها را ارتقا دهند.

شناسه خبر 47602