شناسه خبر:47630
1400/8/8 10:49:18

سپهرغرب، گروه کافه کتاب: برخی می‌گویند پیگیری بحث هسته‌ای جرم است؛ ما در این کتاب اثبات می‌کنیم که ما شریک جرم‌های متعددی در منطقه داریم. چرا رژیم صهیونیستی در منطقه به این جایگاه رسیده و بقیه نتوانسته‌اند؟!

حجت‌الاسلام میرمحمدی، مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: گاهی برخی موضوعات را فقط با عینک سیاسی می‌بینیم در حالی که موضوعاتی کاملا علمی و آکادمیک هستند. به طور مثال همه، بحث هسته‌ای را موضوعی جذاب می‌دانیم اما فکر می‌کنیم انتهای کار، چیزی برای عرضه ندارد. در این کتاب، دو شخصیت علمی، نگاهی علمی به موضوع هسته‌ای داشته‌اند که بسیار خواندنی و قابل توجه است. بسیار مهم است که فارغ از موافقان و مخالفان، این موضوع را از نظر علمی مورد بررسی قرار دهیم.

محمدصادق کوشکی نیز ضمن اظهار تعجب از غربت کتاب و کتابخوانی در میان طرفداران دینی که تا این حد به این موضوع، ‌اهمیت داده، گفت: رهبر معظم انقلاب در 15 سال گذشته هیچ موردی را به اندازه کتاب و کتابخوانی توصیه نکرده‌اند و با تکرار این توصیه‌ها، متاسفانه توجه نیروهای حزب‌اللهی به این موضوع بیشتر نشده است.

وی افزود:‌ یک نسخه از این کتاب را به یکی از مسئولین تأثیرگذار دادم و او اذعان کرد یادش نیست آخرین باری که کتاب خوانده، کِی بوده! من از این غربت کتاب، متعجبم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: ما بر سر موضوع هسته‌ای در کشور خیلی هزینه دادیم اما حقیقت این است که اکثر کسانی که با این موضوع موافقت یا مخالفت داشته‌اند، نمی‌دانند ماهیت آن چیست. وقتی کار این کتاب را با دانشجوی قدیم و همکار جدیدم خانم میرحسینی شروع کردم، ‌نمی‌دانستم آخر کار چگونه خواهد شد و سیر نگارش و انتشار این کتاب برای خودم یک سفر اکتشافی بود.

کوشکی تصریح کرد: برخی می‌گویند پیگیری بحث هسته‌ای جرم است و ما در این کتاب اثبات می‌کنیم که ما شریک جرم‌های متعددی در منطقه داریم. چرا رژیم صهیونیستی در منطقه به این جایگاه رسیده و بقیه نتوانسته‌اند به آن دسترسی پیدا کنند؟!

 

شناسه خبر 47630