شناسه خبر:47721
1400/8/10 09:35:44

سپهرغرب، گروه خبر: معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات فراوان تأمین زمین برای ساخت مسکن در منطقه اورامانات به‌دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه، گفت: با پیگیری و تلاش بسیار مشکل تأمین زمین مورد نیاز اجرای طرح اقدام مسکن ملی در منطقه اورامانات استان کرمانشاه حل شده است.

«عبدالرضا غفوری» روز یکشنبه افزود: با توجه به شرایط خاص تأمین زمین در منطقه اورامانات، اداره کل راه و شهرسازی استان در راستای شناسایی و تأمین زمین در این منطقه در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، کمیته ویژه‌ای تشکیل داد که خوشبختانه اکنون موفق شده‌ایم تقریباً زمین‌های مورد نیاز را شناسایی و تأمین کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بحران تأمین زمین در منطقه اورامانات، توضیح داد: در راستای اجرای قانون جهش تولید و همچنین طرح اقدام ملی مسکن دولت، برای شهر جوانرود ساخت 900 واحد تعریف و زمین آن با پیگیری‌های فراوان فراهم شده و انشاالله به‌زودی کار اجرایی آن نیز آغاز می‌شود.

غفوری با بیان اینکه یکی از بحرانی‌ترین شهرهای استان برای تأمین زمین شهر پاوه است، گفت: در راستای اجرای این طرح در شهر پاوه، 10 هکتار زمین شناسایی شده و تغییر کاربری آن در دستور کار قرار گرفته است؛ هرچند با توجه به تعداد کم متقاضیان این طرح در شهر پاوه برای سال نخست ساخت 60 واحد پیش‌بینی شده است.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه همچنین اظهار کرد: در شهر روانسر نیز برای ساخت 350 واحد تقریباً برابر با متقاضیان واجد شرایط این طرح تأمین زمین شده که به‌زودی اجرای آن نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

غفوری در مورد اجرای طرح ملی مسکن دولت در شهرستان ثلاث باباجانی نیز بیان کرد: تقریباً در این شهرستان متقاضی نداریم و چند مورد بیشتر نیستند، اما باز راه و شهرسازی استان برای آینده اجرای این طرح در شهرستان ثلاث باباجانی پیش‌بینی‌های لازم را جهت تأمین زمین انجام داده و از این باب مشکلی نداریم.

وی از اقدامات و پیگیری‌های مکرر «آرش لهونی»، نماینده مردم اورمانات در مجلس شورای اسلامی در راستای کمک به تأمین زمین طرح اقدام مسکن ملی دولت قدردانی کرد و افزود: اگر او به این طرح کمک نمی‌کرد، برای تأمین زمین در اورامانات با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شدیم.

اورامانات در استان کرمانشاه به منطقه‌ای در شمال غربی این استان شامل شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می‌شود که حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد.

شناسه خبر 47721