شناسه خبر:47732
1400/8/10 10:12:52
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان خبر داد؛

ارسال 429 اثر به همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: 429 اثر در سه بخش اصلی، فرعی و ویژه به دبیرخانه همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی ارسال شده که 302 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

محمد رشید قربانی اظهار کرد: همایش کشوری دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی با محوریت طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در روزهای دوازدهم و سیزدهم آبان ماه به میزبانی سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: آموزش و پرورش کردستان در سال‌های 95، 97 و 99 سه دوره همایش علمی تحت عنوان دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی در سطح کشور برگزار کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: با تأکید معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خوشبختانه کردستان به‌عنوان مجری چهارمین همایش دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی و اولین کنگره ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان معرفی شد.

قربانی با اشاره به اهمیت اجرای طرح کوچ و گفتمان‌سازی قابل قبول آن، همایش چهارم را مهم توصیف کرد و گفت: چالش‌های طرح کوچ و راهکارهای بهبود اجرا، تدوین الگوی جامع طرح کوچ، پیامدهای رفتاری و حرکتی و متابولیکی چاقی و اضافه وزن، شیوه‌های بهینه مداخله در کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان، چاقی و ساعت درس تربیت بدنی، محورهای اصلی این همایش هستند.

وی افزود: در بخش ویژه همایش نیز آینده‌پژوهی در طرح کوچ، اقدام پژوهی و درس‌پژوهی با محوریت طرح کوچ تعریف شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: همچنین پخش فیلم کوتاه 100 ثانیه‌ای، برپایی نمایشگاه‌های پوستر، عکس، پویانمایی و کاریکاتور در بخش فرعی همایش مد نظر قرار گرفته است.

قربانی افزود: 429 اثر در سه بخش اصلی، فرعی و ویژه در دبیرخانه این همایش اعلام وصول شده که پس از انجام مراحل داوری، 302 اثر پذیرش نهایی شدند.

وی افزود: اواخر این هفته و در روزهای 12 و 13 آبان ماه جاری همایش را به دو صورت حضوری و مجازی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کنیم که در افتتاحیه آن دکتر حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت، سخنران ویژه خواهد بود.

رئیس چهارمین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی با اشاره به مشارکت اساتید برجسته حوزه تربیت بدنی کشور در این همایش گفت: پنج کارگاه جانبی نیز برای استفاده معلمان تربیت بدنی استان به‌صورت حضوری در نظر گرفته شده است.

شناسه خبر 47732