شناسه خبر:47879
1400/8/13 09:18:38

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان از ستاد سرشماری شهرستان بازدید کرد و ضمن گفت‌وگو با مأموران و کارشناسان این مرکز، در نشستی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان روند اجرای سرشماری مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و تأکید شد که هیچ خانواری در سرشماری شهرستان همدان از قلم نیفتد.

محمدعلی محمدی با اشاره به اینکه استفاده از همه پتانسیل‌های موجود به‌منظور اجرای سرشماری مطلوب در سطح شهرها و روستاهای شهرستان مد نظر قرار گرفته است، اظهار کرد: در زمینه اطلاع‌رسانی از فضای مجازی، ائمه جمعه و جماعت، سامانه‌های پیامکی دارای جامعه هدف مشخص در کنار رسانه‌های محلی باید بیشتر استفاده شود.

وی به مأموران و کارشناسان ستاد سرشماری تأکید کرد: هیچ خانواری در سرشماری شهرستان همدان از قلم نیفتد؛ برای برنامه‌ریزی دقیق، جذب اعتبارات و سایر مزایا باید آمار دقیقی از جمعیت و دیگر شاخص‌های آماری داشته باشیم.

فرماندار همدان با اشاره به لزوم مشارکت همه شهروندان و روستاییان در سرشماری و پاسخگویی به مأموران، یادآور شد: داده‌های آماری خانوارها در سرشماری کاملاً محرمانه است و ارتباطی با مالیات، یارانه و دیگر موارد ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان نیز با قدردانی از همکاری فرمانداری همدان در اجرای سرشماری، گفت: این سرشماری برای ما حیثیتی است و چون تنها در شهرستان همدان انجام می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

سیداسکندر صیدایی افزود: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1405 انجام خواهد شد که در همین راستا مرکز آمار ایران سرشماری 1400 را به‌صورت آزمایشی در چندین استان به‌صورت محدود و ازجمله همدان به عنوان پایلوت انجام می‌دهد.

وی تأکید کرد: انتظار داریم مردم همکاری لازم را با مأموران سرشماری داشته باشند و اطمینان خاطر می‌دهیم اطلاعاتی که از خانوار‌ها گرفته می‌شود، صرفاً مبنای آمار و برنامه‌ریزی‌ها قرار می‌گیرد.

شناسه خبر 47879