شناسه خبر:47955
1400/8/15 09:34:19

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیته امداد کشور گفت: اشتغال و مسکن مددجویان در اولویت برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد.

سیدمرتضی بختیاری صبح روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفرهای استانی، اظهار کرد: در راستای مأموریت‌های سفرهای استانی توفیق پیدا کردیم در این سفر به استان مرکزی با بیش از 6 هزار و 300 شهید سفر کنیم و عرض ادب داشته باشیم به خدمت تمام مردم عزیز و بزرگوار آن و در راستای همان مأموریت به شهرستان شهیدپرور شازند آمدیم و با تعدادی خانواده‌ها که وظیفه نوکری آن‌ها را داریم و ولی نعمتان ما هستند، دیدار داشتیم.

وی افزود: اکنون هم قرار است یک مرکز نیکوکاری تخصصی در رابطه با زکات افتتاح شود، الحمدالله در استان مرکزی بیش از 300 مرکز نیکوکاری داریم که عمدتاً مسجدمحور هستند و نیازمندان را چه آن‌هایی که زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و چه آن‌هایی که زیر پوشش این نهادها نیستند را حمایت می‌کنند.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: مرکز نیکوکاری تخصصی در رابطه با سلامت داریم، مرکز نیکوکاری تخصصی در رابطه با زکات داریم که اینجا به‌صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بختیاری بیان کرد: خوشبختانه استان مرکزی در رابطه با حامیان یتیم در رأس برنامه‌های کل کشور، رتبه نخست را کسب کرد.

وی ادامه داد: در استان مرکزی به سبب تلاش‌هایی که توسط خیریه‌ها و به‌ویژه خیران که به انصاف محکم پای کار هستند، انجام‌ شده، کارهای ارزشمندی صورت گرفته و یتیم بدون حامی در استان نداریم؛ همچنین یتیم بدون مسکن در روستاهای استان نداریم.

رئیس کمیته امداد عنوان کرد: تلاش بر این است که در مقوله اشتغال هم تلاش‌های خوبی داشته باشیم، سهم اشتغال استان مرکزی 6 هزار و 700 با 400 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه است و پیش‌بینی ما این بوده که دو برابر این سهمی که برای استان مرکزی تعیین کردیم، ان‌شاءالله در سطح استان اشتغال ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: این هماهنگی و همدلی که در راستای مأموریت‌ها و با محوریت آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک و مسئولان عالی‌رتبه و نمایندگان مجلس و نهادهای انقلابی وجود دارد، به نظر بنده استان مرکزی استان موفقی در همه عرصه‌ها می‌شود و درخشش بسیار خوبی داشته است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در شهرستان شازند، گفت: در این شهرستان با توجه به اینکه چهار مجموعه عظیم صنعتی داریم، اما نرخ بیکاری 12 درصد بوده که تعجب‌آور است و در خود شهرستان شازند بین 9 تا 10 هزار جوان بیکار داریم که سهم اشتغال استان را افزایش دادیم.

بختیاری تصریح کرد: در جلسه‌ای که با فرماندار شازند و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی داشتیم، قرار شد سهم اشتغال شهرستان پنج‌ونیم میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: انتظار داریم وقتی که چهار مجموعه عظیم صنعتی داریم، تعداد اشتغال‌یافتگان این شهرستان که افراد کمی هستند، افزایش یابد و باید به‌طور حتم برای زمینه اشتغال اهالی این شهرستان فراهم شود.

رئیس کمیته امداد عنوان کرد: فکر می‌کنم با برنامه‌ریزی‌هایی که برای سال 1401 داریم و با هماهنگی‌های خوبی که با مجلس و الحمدالله دولت سیزدهم وجود دارد، اتفاقات خوبی در آینده می‌افتد. بحث اشتغال و مسکن در رابطه با توانمندسازی افرادی که زیر پوشش کمیته امداد هستند، در صدر برنامه‌های کمیته امداد است.

نماینده مردم شازند در مجلس نیز با بیان اینکه قشر آسیب‌پذیر و زیر پوشش کمیته امداد در شازند آمار قابل توجهی دارد، گفت: مجلس بودجه کمیته امداد را دو برابر سال گذشته دیده است.

محمود احمدی‌بیغش با اشاره به سفر رئیس کمیته امداد کشور به شهرستان شازند، اظهار کرد: از چندی پیش رئیس کمیته امداد کشور را به سبب اینکه شهرستان شازند دارای شرایط ویژه‌ای بوده و یک منطقه کم‌برخوردار است، دعوت کردیم؛ متأسفانه قشر آسیب‌پذیر شازند و زیر پوشش کمیته امداد در این شهرستان، قابل توجه هستند.

وی افزود: این دعوت انجام شد تا هم کمکی به این قشر باشد و هم در راستای محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی برای آن‌ها بتوانند کمک ویژه‌ای داشته باشند، در جلسه‌ای که در مرکز شهرستان داشتیم، مقرر شد رئیس کمیته امداد کشور بودجه ویژه‌ای را برای افرادی که شرایط و ضابطه دارند، مقرر کند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس کمیته امداد کشور بازدیدهایی هم از خانواده‌های زیر پوشش داشتند که ان‌شاءالله بتوانند کمک کنند تا حداقل بخشی از این محرومیت از بین برود و منشأ خیر باشد.

احمدی‌بیغش با اشاره به پیگیری‌ها در مجلس در راستای اشتغال‌زایی برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، بیان کرد: مجلس نگاه ویژه‌ای به کمیته امداد دارد و امیدوارم این نگاه سبب شود تا افراد زیر پوشش این مجموعه بتوانند به توانمندی‌های خود متکی باشند و خوداشتغال شوند.

فرماندار شازند هم اظهار کرد: امروز شهرستان شازند میزبان یار امام (ره) و یار دیرین امام خامنه‌ای است و قدوم خیر رئیس کمیته امداد سبب شد که در سهم اشتغال شهرستان شاهد افزایش باشیم.

شناسه خبر 47955