شناسه خبر:47966
1400/8/15 10:02:55

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج گفت: از جمعیت 140 هزار نفری دانش‌آموزان 12 تا 18 سال استان تاکنون 92 هزار نفر یعنی 65 درصد واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

جهانبخش یوسفی اظهار کرد: این میزان هشت درصد کمتر از آمار کشوری است و لازم است والدین و دانش‌آموزان برای دریافت این واکسن عجله کنند چراکه ممکن است با شروع آموزش‌های حضوری محدودیت‌هایی برای حضور دانش‌آموزانی که واکسن دریافت نکرده‌اند در کلاس درس ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و 426 هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، افزود: آمار واکسینه شده‌ها در کردستان 7 درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج گفت: در حال حاضر 66 درصد جمعیت استان یک بار واکسن تزریق کرده اند و متوسط کشوری آن 73درصد است.

یوسفی با تأکید براهمیت واکسیناسیون مادران باردار اضافه کرد: تاکنون تنها 30 درصد مادران باردار واجد شرایط اقدام به تزریق واکسن کرونا کرده‌‌اند که آمار کمی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود اطلاع‌رسانی قبلی و تأکید بر لزوم واکسیناسیون مادران باردار (بعد از سه ماهه اول حاملگی) گفت: تزریق واکسن کرونا هم برای مادر و هم جنین بی‌خطر است ولی با این حال همچنان استقبال مادران باردار از این واکسن بسیار کم است.

رئیس مرکز بهداشت سنندج افزود: با توجه به اینکه شدت بیماری در مادران باردار بیشتر است بنابراین تأکید می‌شود همه مادران باردار واجد شرایط (18 سال سن و سن حاملگی 12 هفته) هرچه سریعتر برای حفظ سلامت مادر و جنین نسبت به تزریق واکسن کرونا در همه مراکز دولتی اقدام کنند.

یوسفی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون نقش اصلی در کنترل بیماری کووید 19 دارد، اضافه کرد: زنان باردار نیز جزو گروه‌های پرخطر ابتلا به این بیماری محسوب می‌شوند و اگر مادر بارداری به کرونا مبتلا شد، حداقل باید یک ماه بعد از بهبودی و از بین رفتن علایم بیماری، برای تزریق واکسن اقدام کند.

وی با اشاره به ورود محوله بزرگی از واکسن نوع آسترزانکا به استان اضافه کرد: تزریق دُز اول این نوع از واکسن از فردا چهارشنبه 12 آبان آغاز می‌شود.

شناسه خبر 47966