شناسه خبر:48000
1400/8/16 09:05:28

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس جهاد کشاورزی قصر شیرین گفت: سه هزار و 150 تُن محصول خرما از نخیلات این شهرستان مرزی و گرمسیری برداشت و روانه بازار مصرف شد.

مراد محمودیان‌فرد روز شنبه افزود: این میزان محصول از سطح 700 هکتار از نخیلات بارور برداشت شد و میزان عملکرد تولید خرما در هر هکتار چهارونیم تُن بود.

وی اظهار کرد: ارقام تولیدی خرما در این شهرستان شامل زاهدی، اشرسی، برحی، ربی، پیارم، خضراوی، جعفری، مجول، استعمران و ازرق است؛ اما در برخی ارقام رطب نیز وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی قصر شیرین گفت: کار برداشت خرما در این شهرستان به‌خاطر دمای پایدار و بالا، امسال زودتر از سال‌های قبل آغاز شد.

محمودیان‌فرد یادآور شد: شهرستان قصر شیرین چهار هزار هکتار باغ مثمر دارد که از این میزان 880 هکتار نخلستان خرما است و 700 هکتار آن نخلیات مثمر بارور هستند.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده قرار است که رقم خرمای «مجول» که یکی از رقم‌های تجاری است و قیمت آن چندین‌برابر رقم خرمای اشرسی است، به میزان دو هزار نخل وارد شهرستان شده و کاشت شود.

محمودیان‌فرد ادامه داد: براساس برنامه سازمان جهاد کشاورزی و تأکید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه درخصوص استفاده بهینه از آب و خاک شهرستان، با تلاش مجموعه این مدیریت در سال جاری حدود 80 هکتار به سطح زیر کشت نخلیات قصر شیرین اضافه شد.

رئیس جهاد کشاورزی قصر شیرین تأکید کرد: باغداران و کشاورزان جهت گسترش و احداث نخلستان خود به مجموعه جهاد کشاورزی در شهرستان مراجعه کنند.

شناسه خبر 48000