شناسه خبر:48069
1400/8/17 10:00:43

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ثلاث باباجانی گفت: رفع مشکلات خط انتقال آب از سد آزادی به اراضی دشت حُر این شهرستان مطالبه جدی و اصلی مردم است و درصورت بهره‌برداری کامل و رفع مشکلات موجود، شاهد توسعه این منطقه در زمینه اشتغال‌زایی و تولید ثروت خواهیم بود.

یدالله شکری روز یکشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: رفع نواقص و مشکلات این پروژه به مطالبه اصلی مردم شهرستان تبدیل شده و برای رفع نواقص این طرح خواهان تأمین منابع مالی مورد نیاز هستیم و در سفر ریاست جمهور به استان کرمانشاه، می‌توانیم این مطالبه را تحقق بخشیم.

وی ادامه داد: براساس طراحی انجام‌شده و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته آب مورد نیاز روستاهای پایین‌دست و آب برای بیش از 900 هکتار زمین کشاورزی دشت حُر و 40 هکتار باغات قلقله از محل سد آزادی تأمین می‌شود؛ ضمن اینکه 80 لیتر بر ثانیه نیز به‌منظور تأمین آب شرب شهری تخصیص پیدا می‌کند.

سد آزادی در فاصله 70 کیلومتری کرمانشاه و 90 کیلومتری شهرستان ثلاث باباجانی، روی رودخانه زمکان ساخته شده، برای احداث آن 750 میلیارد ریال هزینه شده است، حجم مخزن این سد 70 و نیم میلیون متر مکعب بوده و تأثیر بسزایی در گسترش فعالیت‌های اقتصادی در حوزه کشاورزی دارد.

شکری همچنین بر تکمیل تصفیه‌خانه آب شرب شهر تازه‌آباد و احداث تصفیه‌خانه آب شهر ازگله نیز در این دیدار تأکید و اظهار کرد: احداث چاه آب در شهر میرآباد و رفع مشکل آب شرب اهالی این منطقه یک نیاز فوری و ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه نیز گفت: رفع نواقص خط انتقال دشت حُر از اولویت‌های کاری این شرکت است و درصورت تأمین منابع مالی مورد نیاز، به دنبال آن هستیم نسبت به اصلاح و تعویض لوله‌ها اقدام کنیم.

محمودرضا شهلایی با بیان اینکه پروژه‌ای بزرگ اجرا شده و بهره‌برداری کامل آن ضروری است، افزود: به‌عنوان نماینده وزارت نیرو هر آنچه که در توان داشته باشیم، برای رفع مشکلات این بخش به‌کار خواهیم بست.

وی با بیان اینکه تأمین آب شرب نخستین اولویت ما در شرایط خشک‌سالی سال جاری است، درخصوص تأمین آب شرب شهر میرآباد نیز گفت: چنانچه مسائل حقوقی و حریم با مشکلی مواجه نشود، مجوز حفر چاه صادر می‌شود و برای رفع مشکل آب شرب این شهر آمادگی داریم.

 

شناسه خبر 48069