شناسه خبر:48132
1400/8/18 09:18:02

سپهرغرب، گروه خبر: رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: قرارگاه جمع‌آوری معتادان متجاهر در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل شد.

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی روز دوشنبه در شورای پیشگیری از جرم استان کردستان از نبود کمپ معتادین ماده 16 (کمپ اجباری) در استان کردستان انتقاد کرد و اظهار داشت: در نظر داریم تا مرکز تولد دوباره که محل نگهداری معتادین متجاهر است را افتتاح کنیم تا این افراد ساماندهی شوند.

وی تاکید کرد: اعتیاد ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و ضرورت دارد تا با ورود ارگان‌های متولی توسعه فرهنگی در استان کردستان از افزایش آمار اعتیاد جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: یکی از مطالبات جدی مردم استان مسئله جمع آوری معتادین متجاهر است و متاسفانه در نواحی منفصل شهری مشکلات زیادی در این رابطه وجود دارد که ضروری است تا اداره بهزیستی استان با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با تشکیل بانک اطلاعاتی دقیق در راستای ساماندهی این افراد اقدام کنند.

وی بر بازرسی مستمر و منظم از کمپ‌های ترک اعتیاد تاکید کرد و افزود: در سال جاری تاکنون بیش از 750 نفر از معتادین متجاهر شناسایی و توسط مراجع انتظامی دستگیر شده اند که ضروری است تا کانون‌های تهیه و توزیع مواد مخدر در استان با دقت بیشتری شناسایی شده و با آنها برخورد شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنندج هم در این نشست گفت: وظیفه قرارگاه جمع آوری معتادین متجاهر در استان کردستان جمع آوری این دسته از افراد است که با تشکیل یک تیم پایش و نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد در جهت بازپروری اجتماعی معتادین برنامه ریزی می‌‌کند.

محمد جباری افزود: هدف از تشکیل این قرارگاه تشریک مساعی میان سازمان‌های متولی نظیر بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی است تا بتوان با شناسایی معتادین متجاهر و تدوین اطلس جزایی نقاط آسیب پذیر و پرخطر استان کردستان با این آسیب اجتماعی برخورد جدی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: طبق برآوردها بیش از 60 درصد متکدیان خیابانی در سطح شهر به معضل اعتیاد دچار هستند و بر اساس برنامه ریزی انجام شده در قرارگاه مذکور این افراد نیز شناسایی شده و ساماندهی می‌شوند.

در ادامه جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی به ارائه نقطه نظرات و راهکارهای خود در زمینه شناسایی و برخورد با معضل اعتیاد در استان پرداختند.

شناسه خبر 48132