شناسه خبر:48184
1400/8/19 09:13:38

سپهرغرب، گروه خبر: کرمانشاه از طرف یونسکو به‌عنوان سی‌وهفتمین شهر «خلاق خوراک» در جهان انتخاب شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، امیر رحیمی اظهار کرد: خوشبختانه دوشنبه (17 آبان‌ماه) کرمانشاه به‌عنوان سی‌وهفتمین شهر خلاق خوارک جهان و دوازدهمین شهر خلاق خوراک در آسیا معرفی شد.

وی به تلاش‌های 18 ماهه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این مدت جلسات متعددی با فعالان حوزه غذا برگزار شده و در سفر دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به کرمانشاه انواع خوراکی‌های کرمانشاه ارائه و معرفی شدند.

سرپرست شهرداری کرمانشاه افزود: با توجه به پیشینه غنی کرمانشاه در این زمینه و زیرساخت‌های مناسب آن، درنهایت شهر کرمانشاه در حوزه خوراک از سوی ایران به یونسکو معرفی شد که با بررسی‌های صورت‌گرفته امروز یونسکو با انتخاب این شهر به‌عنوان شهر خلاق خوراک موافقت کرد.

وی درخصوص مزایای این انتخاب گفت: انتخاب کرمانشاه به‌عنوان شهر خلاق خوراک موجب رونق گردشگری کرمانشاه و حتی کل استان خواهد شد.

رحیمی ادامه داد: خوراک جزء جدایی‌ناپذیر گردشگری است و هر گردشگر به هر جایی که سفر کند، ناخودآگاه از خوراک آن شهر استفاده خواهد کرد؛ بنابراین این انتخاب و معرفی که یونسکو از کرمانشاه در شهر‌های عضو خواهد داشت، موجب معرفی هرچه بهتر و رونق گردشگری کرمانشاه می‌شود.

شناسه خبر 48184