شناسه خبر:48234
1400/8/20 08:47:20

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از ایجاد یک‌هزار و 600 مورد فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار استان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده با بیان اینکه اشتغال‌زایی و کمک به خودکفایی از اولویت‌های این نهاد است، گفت: در هفت‌ماهه نخست نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی با همکاری بانک‌های عامل برای طرح‌های کشاورزی، دامداری، صنایع‌ دستی و مشاغل خانگی اقدام شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان توانمندسازی مددجویان را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد برشمرد و افزود: همواره سعی بر این داریم که اصولی‌ترین و شایسته‌ترین خدمات را به مددجویان مورد حمایت ارائه داده و بر این اساس تلاش کرده‌ایم تا بانوان فعال بتوانند با اشتغال و تولید، در جامعه مفید و اثرگذار باشند.

شیخی‌زاده اعلام کرد: درحال حاضر 70 درصد از زنان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، سرپرست خانوار بوده که سرپرستی 32 هزار خانواده را عهده‌دار هستند.

وی با بیان اینکه در هفت‌ماهه نخست با مبلغ 51 میلیارد و 800 میلیون تومان برای یک‌هزار و 600 زن سرپرست خانوار ایجاد اشتغال شد، ادامه داد: افزایش اعتمادبه‌نفس و ارتقای سطح زندگی، ازجمله اهداف فرآیند توانمندسازی است که در این زمینه همکاران امداد ضمن حفظ کرامت زنان و دختران سرپرست خانوار، به آن‌ها می‌آموزند که چگونه با شناسایی تمامی منابع موجود استعدادهای خود و اعضای خانواده را شکوفا کرده و در جهت بهره‌برداری اقتصادی آن را توسعه دهند.

شناسه خبر 48234