شناسه خبر:48307
1400/8/22 09:50:47

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: بر اساس قانون هوای پاک وجود معاینه فنی برای تمامی خودروها الزامی است که ضروری است مراکز معاینه فنی رعایت موازین قانون هوای پاک را سرلوحه خود قرار دهند.

شهرام ملکی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه استانی معاینه فنی که در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس ماده 6 قانون هوای پاک وجود معاینه فنی برای تمام خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت الزامی است و دستگاه‌های متولی می‌بایست اهتمام لازم را برای اجرای دقیق قانون به عمل آورند.

وی افزود: در این راستا تمام مالکین شخصی و دولتی خودروهای سبک و سنگین موظف به مراجعه به مراکز معاینه فنی بوده و در صورت عدم مراجعه برابر قانون با آنها برخورد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: مراکز شماره گذاری خودرو نیز از ارائه خدمات به خودروهای فاقد معاینه فنی خودداری کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری‌های استان خواست تا اقدامات لازم را برای تسریع در راه اندازی دوربین‌های ثبت تخلف خودروهای فاقد معاینه فنی انجام دهند.

ملکی همچنین از پلیس راهور و پلیس راه استان نیز خواست تا از تردد خودروهای معیوب و فاقد معاینه فنی در داخل و خارج شهرها جلوگیری کنند.

 

شناسه خبر 48307