شناسه خبر:48404
1400/8/24 09:43:32

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی شهرستان سروآباد گفت: دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش یک میلیارد و 60 میلیون ریال در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ طیب محمدی اظهار کرد: پس از دریافت اخباری مبنی بر استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) توسط برخی از افراد سودجو و متخلف موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی دقیق محل اختفای دستگاه‌های غیرمجاز تولیدکننده ارزهای دیجیتال در یک منزل مسکونی شناسایی شد و بعد از اخذ دستور قضائی محل مورد نظر بازرسی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سروآباد یادآور شد: در بازرسی دقیق از این منزل مسکونی 6 دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و ضبط شد و در این رابطه دو نفر دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

محمدی ارزش ماینرهای کشف شده را یک میلیارد و 60 میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: شناسایی و دستگیری مجرمان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و از مردم عزیز تقاضا می‌شود برای کمک به اقتصاد و امنیت جامعه، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.

شهرستان سروآباد با دو بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

شناسه خبر 48404