شناسه خبر:48526
1400/8/26 11:05:49

سپهرغرب، گروه سلامت: رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از موفقیت این سازمان در تولید زخم‌پوش‌های نوین پس از تلاش‌های چندساله محققان پژوهشکده فناوری‌های نوین زخم و ترمیم بافت یارا خبر داد.

دکتر مسعود حبیبی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به شش میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت‌اند که تا 10سال آینده این رقم به بیش از 9میلیون نفر خواهد رسید، گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، سالانه بیش از 4درصد از این بیماران به زخم دیابتی مبتلا می‌شوند.

وی افزود: میانگین هزینه درمان برای افراد مبتلا به زخم پای دیابتی غیرحاد در سال 99 بین چهار تا پنج میلیون تومان ارزیابی شده است و با توجه به تعداد زیاد مبتلایان سالی 1200 میلیارد تومان هزینه به بخش سلامت تحمیل می‌کند که بخشی از این هزینه‌ها صرف تهیه پانسمان مناسب درمان این نوع زخم‌ها می‌شود.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با تاکید بر اثرگذاری بیشتر پانسمان‌های نوین نسبت به پانسمان‌های سنتی در بهبود زخم گفت: جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با همکاری سایر واحدهای فناور جهاد دانشگاهی و با هدف پاسخگویی به نیازهای افراد مبتلا به زخم و همچنین کمک به صرفه جویی در خروج ارز از کشور، در سال‌های اخیر به حوزه تولید زخم‌پوش‌ها ورود پیدا کرده و با تلاش محققین به فن آوری تولید پانسمان‌های نوین در حوزه درمان و ترمیم زخم دست یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه سه زخم‌پوش جهاد دانشگاهی در مرحله تولید آزمایشگاهی قرار دارد گفت: برای تولید سه زخم‌پوش جاذب فوم، زخم پوش سوپر جاذب آلژینات و زخم پوش سوپر جاذب هیدروفایبر موافقت اصولی تشکیل پرونده تولید از اداره کل تجهیزات پزشکی اخذ شده تا در ادامه و در مسیر تجاری‌سازی، این محصولات مطابق با استانداردهای لازم با کسب پروانه تولید به بازار عرضه شوند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در پایان تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت تحقق تولید با کیفیت این سه محصول، ضمن گره‌گشایی از معضل بیماران مبتلا به زخم‌های مزمن و حاد، با جلوگیری خروج ارز از کشور، گام‌های موثری به منظور صرفه جویی ارزی برای تامین این محصولات در کشور صورت بگیرد.

شناسه خبر 48526