شناسه خبر:48566
1400/8/27 10:04:07

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه ملایر با تأکید بر اینکه کتاب و مطالعه باید در سبد خانوار فرهنگی قرار گیرد، گفت که تمامی ظرفیت‌های شهرستان باید برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بسیج شده و به‌کار گرفته شوند.

«حسین فارسی» روز چهارشنبه در نشست مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر اظهار کرد: تشکیل مستمر و هدفمند جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی در سطح بخش‌ها برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بسیار ضروری است.

وی ضمن تقدیر از مساعدت شهرداران برای پرداخت سهم نیم‌درصد کتابخانه‌های عمومی شهرستان، افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان ملایر باید برای اجرای مطلوب برنامه‌های مرتبط با گرامیداشت هفته کتاب مشارکت فعال داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه ملایر گفت: در راستای تشویق مردم برای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه، باید از تمامی ظرفیت‌ها به‌ویژه در حوزه شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاری‌ها استفاده شود.

   ثبت‌نام 2 هزار و 921 ملایری در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در استان، گفت: آغاز عملیات اجرایی ساخت کتابخانه شهید مسعودی‌پور و اجرای طرح «یار 50 ساله» برای کتابخانه‌هایی با قدمت 50 سال، ازجمله برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب در شهرستان ملایر است.

«حسین عرفانی‌مقدم» همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، افزود: مهلت شرکت در این جشنواره تا پایان آذرماه تمدید شده و تاکنون دو هزار و 921 نفر از شهرستان ملایر در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر نیز از اجرای 200 عنوان برنامه متنوع هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی در این شهرستان خبر داد و گفت: رونمایی از دو عنوان کتاب حوزه جهادگران سلامت، افتتاح پیشخوان کتاب مدرسه فرهیختگان، راه‌اندازی پیشخوان کتاب در اسلامشهر آق‌گل و اجرای یک نمایشنامه رادیویی، ازجمله برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب در این شهرستان است.

«سیدمهدی آخشیک» افزود: همچنین هم‌زمان با هفته کتاب عملیات اجرایی کتابخانه شهید مسعودی‌پور در منطقه کمتربرخوردار امامزاده عبدالله (ع) با 260 متر مربع زیربنا و اعتبار 325 میلیون تومان آغاز می‌شود.

وی از تملک 500 متر مربع زمین متعلق به راه و شهرسازی برای ساخت یک باب کتابخانه در انتهای خیابان سعدی با کمک 110 میلیون تومانی خیران در ملایر خبر داد و گفت: کتابخانه روستای توچغاز نیز با 95 درصد پیشرفت فیزیکی و 120 متر مربع زیربنا در دست احداث است.

این مقام مسئول همچنین از اختصاص 150 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه شهر زنگنه خبر داد و اظهار کرد: سرانه فضای فیزیکی کتابخانه‌های شهرستان ملایر 6 هزار و 200 متر مربع است که با اجرای طرح‌های عمرانی، این میزان افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

شناسه خبر 48566