شناسه خبر:48661
1400/8/30 09:40:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر توزیع برق شهرستان کامیاران گفت: برنامه‌ریزی برای اصلاح و بهسازی شبکه برق 26 روستا در کامیاران تا پایان سال انجام شده که تا امروز 22 روستای آن عملیاتی شده است.

شهرام بهمنی اظهار کرد: بر اساس برنامه مدون، عملیات بهسازی شبکه فرسوده روستاهای کامیاران باهدف اصلاح و بهسازی شبکه برق روستایی و جمع‌آوری شبکه فرسوده آغاز و با اجرای آن مشکلات ساکنان این مناطق درحوزه برق مرتفع می‌شود.

وی افزود: همزمان عملیات اصلاح و بهینه‌سازی 160متر کابل خودنگهدار و تعویض پنج پایه فشار متوسط و فشار ضعیف پست در این روستا توسط واحدهای اجرایی به‌منظور تداوم خدمات‌دهی بیشتر و مطلوب‌تر و همچنین افزایش ضریب پایداری خطوط برق‌رسانی، به اجرا درأمد.

مدیر توزیع برق شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه اعتبارات مورد نیاز این پروژه از محل اعتبارات سال 1400 تأمین شده است، اضافه کرد: در سال‌جاری شبکه برق 26روستای کامیاران اصلاح و بهینه‌سازی می‌شود و اجرای این طرح‌ها (اصلاح پست هوایی و بهینه‌سازی شبکه متوسط وضعیف) نقش مهمی در تأمین برق پایدار منطقه‌ ایفا می‌نماید.

بهمنی در پایان با اشاره به این که روستای درویان علیا با قرار داشتن در محدوده فیدر روانسر، دارای آب و هوای کوهستانی بوده و این مسئله به‌ویژه در فصول سرد سال و در زمان بارش باران و برف و یا وقوع طوفان، با توجه به قدمت شبکه می‌تواند منجر به آسیب به شبکه توزیع برق شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح، ضمن افزایش ضریب پایداری برق این روستا، با اصلاح انشعابات مشترکان و جلوگیری از استفاده غیرمجاز از برق و رفع حریم نقاط حادثه خیز روستا در راستای ایجاد امنیت جانی و مالی مشترکان روستا، امنیت شبکه نیز بیش از پیش، تأمین خواهد شد.

لازم به ذکر است با اصلاح وبهسازی این روستاها،22 روستا تاکنون از محل اعتبارت 420 روستا (سهمیه تخصصی وزارت نیرو به برق کردستان) انجام پذیرفته و این مدیریت در تلاش است تا پایان آذرماه چهار روستای باقی مانده را اصلاح نموده تا مشکلات مشترکان در این روستاها نیز مرتفع شود.

شناسه خبر 48661