شناسه خبر:48781
1400/9/2 10:03:10

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل زندان‌های کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 933 نفر در حوزه‌های مختلف استان آموزش مهارتی دیده و مدرک مربوطه را کسب کردند.

مراد فتحی در جلسه کارگروه شورای راهبری مهارت‌آموزی و مشاروه شغلی زندانیان اظهار کرد: در شرایط کنونی و شیوع کرونا این آمار در آموزش زندانیان عملکرد قابل قبولی محسوب می‌شود.

وی علل اصلی هنجارشکنی‌ها و بزه در جامعه را نبود مهارت‌های کافی و توانایی افراد در ایجاد زمینه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی خواند و افزود: زندان‌های استان با هدف ارتقای سطح مهارت‌های شغلی با بهره‌مندی از بستر مناسب آموزشی و امکانات فراهم شده و همراهی سازمان فنی وحرفه‌ای، زمان تحمل حبس را برای زندانی به فرصتی برای مهارت‌آموزی تبدیل کرده است.

مدیر کل زندان‌های کردستان تأکید کرد: این مهارت‌آموزی‌ها می‌تواند زمینه‌ساز ارزشمند بازگشت هدفمند مددجویان به اجتماع را فراهم کند تا بدین ترتیب بتوانیم در رسالت زندانبانی اسلامی موفق عمل کنیم.

فتحی اضافه کرد: دستیابی زندان‌ها به توفیقات ارزشمند مهارت‌آموزی زندانیان نتیجه تعامل و همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای بوده است.

مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای هم در این نشست گفت: افراد دارای مهارت و حرفه متضمن امنیت در جامعه محسوب می‌شوند و این عامل مؤثری در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی قلمداد می‌شود.

جمیل احمدی یادآور شد: ما نباید رویکردی ثابت در تعداد مشخصی از مهارت‌ها داشته باشیم و تنوع مهارت‌آموزی با استفاده از نیازسنجی دقیق بر اساس بازار کار لازمه توسعه حرفه‌آموزی و اشتغالزایی برای مددجویان و البته تولید ثروت و کسب درآمد برای آنان است.

در این جلسه با بررسی مصوبات جلسه قبل، مصوباتی با حضور مدیران کل، معانین و کارشناسان حاضر در جلسه در راستای توسعه و ارتقاء سطح کیفی مهارت‌ها با بهره‌مندی از رشته‌های جدید، به تصویب رسید.

شناسه خبر 48781