شناسه خبر:48818
1400/9/3 09:20:54

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: جشنواره اسوه همزمان با گرامیداشت هفته بسیج با حضور 30 پایگاه بسیج نمونه استانی و بسیجیان برتر در شهرستان محلات به مدت دو روز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در آیین افتتاح جشنواره استانی اسوه با حضور پایگاه‌های بسیج نمونه استان در شهرستان محلات اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم در بسیج برگزاری جشنواره اسوه به منظور ایجاد فضای رقابتی بین پایگاه‌های بسیج و ایجاد شور و اشتیاق در بین بسیجیان برای خدمت بیشتر به مردم و تبیین ارزش‌های اسلامی است که در مرحله‌های شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی افزود: معرفی الگوهای موفق به سایر پایگاه‌ها مهمترین هدف جشنواره اسوه است که کلیه پایگاه‌های بسیج در سطح استان در این جشنواره پس از یک رقابت فشرده در این جشنواره حاضر می‌شوند و امسال خوشبختانه سطح رقابت بین پایگاه‌های بسیج استان بسیار مطلوب بود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: استفاده از تجربیات گذشته برای جوانان و نوجوانان در سطح پایگاه‌ها و آشنایی با نقاط قوت در اقدامات بسیج از رویکردهای جشنواره اسوه است.

کریمی ادامه داد: امسال به جهت گستردگی اقدامات بسیج در طول یک سال گذشته در حوزه‌های خدمت‌رسانی به مردم، علاوه بر برگزاری جشنواره اسوه نمایشگاه دستاوردهای بسیج در ذیل این جشنواره برگزار شد که بیش از 30 پایگاه برتر علاوه بر شرکت در جشنواره اسوه دستاوردهای خود را در قالب نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی بسیج در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: امروز بسیج در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کند و فعالیت در پایگاه بسیج محدودیتی ندارد و خوشبختانه امروز پایگاه‌های بسیج محلی برای رشد استعدادهای جوانان و به نمایش گذاشتن توانایی‌های نخبگان در عرصه‌های مختلف است.

فرمانده سپاه روح‌ الله استان مرکزی تأکید کرد: ایجاد فضای رقابتی میان پایگاه بسیجیان از مهمترین ویژگی جشنواره اسوه است و این قطعاً می‌تواند موجب پیشرفت و تحقق اهداف بسیج شود و علاوه بر آن روحیه و انگیزه بسیجیان را تقویت خواهد کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: جشنواره اسوه همزمان با گرامیداشت هفته بسیج با حضور 30 پایگاه بسیج نمونه استانی و بسیجیان برتر در شهرستان محلات به مدت دو روز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود که کلیه پایگاه‌های بسیج نمونه کلیه شهرستان‌های استان در این جشنواره حضوری فعال و چشمگیر دارند و جا دارد از زحمات کلیه بسیجیان عزیز تقدیر ویژه داشته باشیم.

   بسیج نمایشگاه عظیم ظرفیت‌های مردمی است/تحقق محله‌های اسلامی با پیشرانی جوانان مؤمن و انقلابی محقق شود

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه برنامه‌های بسیج در محلات در آیین تجلیل از 20 خانواده معظم شهید در این شهرستان که مقابل درب منازل آن‌ها انجام شد، اظهار کرد: بسیج مظهر اقتدار، همبستگی و اتحاد ملت ایران است که ملت در طول 42 سال گذشته با فرهنگ و روحیه بسیجی دستاوردهای عظیمی خلق کردند و امروز بسیج به نمایشگاه عزت، اقتدار، ظرفیت‌های عظیم مردمی و اخلاص تبدیل شده است.

کریمی افزود: بسیج با ابتکار حضرت امام خمینی (ره) و برای تحقق تمدن اسلامی تشکیل شد و امروز به مردمی‌ترین تشکیلات انقلاب اسلامی تبدیل شده و در راستای اجرای فرامین امامین انقلاب اسلامی گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه تحقق محله اسلامی یکی از اهداف مهم بسیج در گام دوم انقلاب است،گفت: این مسئله باید با محوریت مساجد محقق شود و در این مسیر علاوه بر اثرگذار بودن فعالیت‌های بسیج همچنین کارکرد مساجد نیز باید احیا شوند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: تحقق محله‌های اسلامی با پیشرانی جوانان مؤمن و انقلابی باید رقم بخورد چراکه جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب نقشی مهم و اساسی دارند و باید وارد فصل جدیدی از ساخت هویت اسلامی در سطح محلات باشیم.

کریمی بیان کرد: بسیج امروز در حوزه‌های دفاعی، امنیتی، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، روشنگری سیاسی، رفع آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی نسخه کارآمد و عملیاتی دارد و در بسیاری از موارد 100 درصد موفق عمل کرده که دستاوردهای آن بسیار چشمگیر است.

وی با تأکید بر اینکه تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز در پایگاه‌های بسیج یک ضرورت مهم است، گفت: باید در کنار مساجد هویت اسلامی و ایرانی محلات را محقق کنند چراکه این مسئله از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و بسیج در عملیاتی کردن بیانات رهبری پیشگام است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به تجلیل از خانواده معظم 20 شهید والامقام در محلات، بیان کرد: آن چیزی که امروز می‌توانیم از خانواده معظم شهدا بیاموزیم درس ایستادگی و مقاومت بر روی ارزش‌های اسلامی است و خانواده معظم شهدا الگوی صبر و مقاومت هستند و گنجینه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند.

شناسه خبر 48818