شناسه خبر:48940
1400/9/6 09:46:59

سپهرغرب، گروه خبر: فراخوان برگزاری دومین جشنواره استانی کالاهای فرهنگی با عنوان خه‌لات(جایزه) در کردستان اعلام شد و علاقمندان تا بیستم دی‌ماه سال جاری می‌توانند آثار خود را به این رویداد فرهنگی هنری ارسال کنند.

نخستین جشنواره استانی کالاهای فرهنگی با عنوان خه‌لات در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد که 19 هنرمند کردستانی با 65 اثر در هشت بخش در این جشنواره شرکت کردند و بر اساس شاخص‌هایی هم چون کیفیت و طراحی تولید، کیفیت بصری و ظاهری و بُعد فرهنگی مورد ارزیابی از سوی داوران این دوره متشکل از کاوه خداکرمی، فاطمه کاویانی، فرهاد حامدی، کوردوان بوستان و یدالله نورایی قرار گرفتند.

حال فراخوان دومین دوره این جشنواره فرهنگی هنری اعلام شده و علاقمندان تا بیستم دی ماه فرصت دارند آثار خود را از طریق سامانه جشنواره فیروزه ارسال کنند.

با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه کسب و کارهای فرهنگی و هنری برگزارکنندگان انتظار دارند در این دوره از جشنواره نسبت به نخستین دوره آن شاهد استقبال بیشتری از هنرمندان و فرهیختگان استان باشند.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این جشنواره با تاکید بر کسب و کارهای فرهنگی و ترویج کالاهای فرهنگی اقوام ایرانی برگزار می‌شود، اظهار داشت: هدایای فرهنگی شامل صنایع دستی چوبی، زیورآلات و هنرهای تزئینی، آلات و سازهای موسیقی و هنر جولایی و فرش دستبافت همچنین عروسک سازی و صنایع چاپ و بسته بندی از بخش‌های اصلی این جشنواره است.

عیسی فلاحی با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره فرصتی است تا تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان آثار خود را به صورت گروهی یا انفرادی در معرض داوری قراردهند.

وی محور اصلی این جشنواره را فرهنگ‌سازی تولید و مصرف خواند و گفت: حمایت از تولیدکنندگان داخلی کالاهای فرهنگی استان، ارتقای فرهنگ عمومی استفاده از کالاهای فرهنگی و نظارت بر تولید محصولات و کالاهای فرهنگی از جمله اهداف برگزاری این دوره از جشنواره است.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در بازار محصولات فرهنگی از طریق مطالعات میدانی، ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان، کمک به برندسازی و تقویت اقتصاد فرهنگ، گسترش همکاری با سازمان‌ها و نهادهای ذی ربط و ایجاد هم افزایی وبطور کلی رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

فلاحی تاکید کرد: علاوه برشناسایی ظرفیت‌های تولیدات فرهنگی استان تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده از دیگر مواردی است که در این رویداد دنبال می‌شود.

تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان می‌توانند از سامانه جشنواره فیروزه جهت شرکت در این جشنواره شرکت نمایند و با مراجعه به سایت https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir برای ثبت‌نام در این رخداد فرهنگی اقدام کنند.

آثار شرکت کنندگان پس از ثبت درخواست و درج عکس اثر در سایت مذکور با ارسال نسخه فیزیکی اثر به دبیرخانه جشنواره مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره در صورت داشتن هرگونه سوالی می‌توانند با دبیرخانه دومین جشنواره استانی کالاهای فرهنگی استان و شماره‌های 08733285240 و 08733285070 تماس حاصل کنند و یا به آدرس دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج مراجعه کنند.

شناسه خبر 48940