شناسه خبر:49249
1400/9/13 09:25:25

سپهرغرب، گروه خبر: معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سامانه گزارش‌گیری فساد در این وزارتخانه خبر داد.

بهروز لطفی صبح روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در اراک از راه‌اندازی سامانه گزارش‌گیری فساد در این وزارتخانه خبر داد و اظهار کرد: همه دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون باید به این سامانه وصل شوند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم دولت در راستای جلوگیری از فساد و رانت متناسب‌سازی ساختار و تشکیلات است که ابلاغیه آن به دستگاه‌های مربوطه ارسال می‌شود.

معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: یکی از مؤلفه‌هایی که باید در راستای مبارزه با فساد درنظر گرفته شود، بحث نظارت مؤثر، کافی و کارآمد است.

لطفی یکی از استراتژی‌های وزارت تعاون را ارتباط بی‌واسطه با مردم و رسیدگی به شکایات آنان عنوان کرد و ادامه داد: باید به‌صورت مستمر و مقایسه‌ای از مردم نظرسنجی شود و برای این کار باید تلاش مضاعفی باشد تا خدمات به‌صورت الکترونیک به آن‌ها ارائه شود.

وی ارتقای رضایتمندی مردم، پاسخگویی، مسئولیت‌پذیری، کاهش شکایات و تخلفات اداری، شناسایی نیازها و مشکلات، شناسایی علل احتمالی بی‌انگیزه بودن کارکنان و بهبود مشارکت مردم و نهادهای مدنی در پیشبرد امور را از شاخص‌های کلیدی در افزایش رضایتمندی مردم برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 321 هزار نفر در استان مرکزی بیمه‌شده اصلی در سازمان تأمین اجتماعی هستند و ضریب پوشش بیمه‌ای استان 68 درصد است.

بهزاد سام‌دلیری با بیان اینکه 38 شهرک صنعتی در استان وجود دارد، اظهار کرد: 22 هزار و 596 کارگاه مشمول تأمین اجتماعی هستند؛ همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در تابستان 35.6 درصد و نرخ بیکاری نیز 7.9 درصد بوده است.

وی عدم تکمیل چارت سازمانی مصوب، مشکلات و موانع اعتباری در راستای تعمیر و تجهیز مجموعه‌های ورزشی کارگران، تخصیص نیافتن منابع اعتباری در حوزه تملک دارایی‌ها و پذیرفته نشدن فهرست بیمه اعضای هیئت‌مدیره تعاونی‌ها از سوی سازمان تأمین اجتماعی و غیره را ازجمله مشکلات و موانع در دستیابی به اهداف سازمانی و تحقق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده از سوی وزارت متبوع دانست.

شناسه خبر 49249