شناسه خبر:49283
1400/9/14 09:32:57
86 درصد از جمعیت استان دوز نخست واکسن را دریافت کرده‌اند؛

افزایش شهرهای آبی کرمانشاه

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه از افزایش شهرستان‌های آبی در استان خبر داد و گفت: وضعیت آبی به معنی پایان کرونا نیست.

سارا شاه‌آبادی روز گذشته درخصوص آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان از 13 آذرماه اظهار کرد: درحال حاضر شهرستانی با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی نداریم.

وی ادامه داد: شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، سنقر و کلیایی، پاوه، گیلانغرب، جوانرود، سرپل‌ ذهاب، صحنه و ثلاث باباجانی در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه از افزایش شهرستان‌های آبی در استان خبر داد و گفت: شهرستان‌های قصر شیرین، کنگاور، دالاهو، اسلام‌آباد غرب و روانسر نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند، البته وضعیت آبی به معنی پایان کرونا نیست.

وی در ادامه اشاره‌ای به دریافت دوز سوم واکسن کرونا کرد و گفت: افرادی که واکسن‌هایی با پلتفرم ویروس غیر فعال مانند سینوفارم، برکت و بهارات دریافت کرده و بالای 40 سن دارند و همچنین چهار ماه از تزریق نوبت دوم هم گذشته، می‌توانند برای تزریق دوز سوم به مراکز تجمیعی و یا پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

شاه‌آبادی متذکر شد: تزریق دوز سوم با توجه به نوع واکسن‌های مذکور واجب و ضروری است و سبب افزایش ایمنی و اثربخشی واکسن در بدن افراد می‌شود.

وی ادامه داد: حدود 86 درصد افراد بالای 12 سال در استان واکسن نوبت اول را دریافت کرده و تاکنون بالغ‌بر دو میلیون و 500 هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است.

شاه‌آبادی یادآور شد: با توجه به سویه جدید کرونا «اُمیکرون» که در بعضی از کشورهای مشاهده شده، متأسفانه کسانی درگیر شده‌اند که واکسینه نشده‌اند، بنابراین خود واکسیناسیون یک راهکاری برای پیشگیری از ابتلا بوده و علاوه‌بر آن استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها هم کمک‌کننده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: با توجه به خطرات سویه جدید کرونا، لازم است همه افراد واجد شرایط برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون سراسر استان مراجعه کنند.

ابراهیم شکیبا اظهار کرد: با توجه به شیوع سویه جدید اُمیکرون در کشورهای اطراف، باید تزریق دوز سوم را جدی گرفت.

وی با اشاره به سرایت‌پذیری بالای سویه جدید کرونا، ابراز کرد: این پنجمین سویه ویروس کرونا است که با خستگی مفرط و بدن‌درد همراه بوده و بیشتر واکسن‌نزده‌ها را تهدید می‌کند.

شناسه خبر 49283