شناسه خبر:49344
1400/9/15 09:25:09

سپهرغرب، گروه خبر: معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمانشاه گفت: سازمان اتوبوسرانی برنامه خریداری یک دستگاه اتوبوس ویژه معلولان را در دست اجرا دارد.

بهزاد مسعودی روز گذشته در جمع اصحاب رسانه درخصوص یکی از مطالبات به‌حق معلولان در راستای مناسب‌سازی محیط اظهار کرد: سازمان اتوبوسرانی برنامه خریداری یک دستگاه اتوبوس ویژه معلولان را در دست اجرا دارد تا مشکلات تردد معلولان درخصوص بحث بین شهری حل‌وفصل شود.

وی درخصوص مناسب‌سازی معابر عمومی تصریح کرد: مقوله مناسب‌سازی شهری در دو بُعد زیست شخصی و دیگری زیست شهری مطرح است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمانشاه گفت: زیست شخصی در مورد ساختمان‌ها مطرح است که ضوابط و قوانین و مقررات شهرسازی که از طریق نظام مهندسی، شهرداری و اداره راه و شهرسازی ابلاغ می‌شود را باید رعایت کرد تا مشکلی برای تردد معلولان در ساختمان‌های مسکونی وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: درخصوص زیست شهری بیشتر خدمات به شهرداری‌ها برمی‌گردد؛ در این خصوص در سطح شهر کرمانشاه ناهمگونی در بحث پیاده‌روها وجود دارد که در این راستا در سال 99 بخشنامه‌ای به مناطق اعلام شده که طبق آن کد کف بیان شده و توسط نقشه‌بردار ساختمان، نظام مهندسی، ناظر معماری و ناظر سازه چک و بعد توسط نقشه‌بردار مستقر در شهرداری تأیید می‌شود تا شاهد ناهمگونی در سطح معابر شهری نباشیم.

مسعودی مناسب‌سازی معابر را مطالبه به‌حق معلولان دانست و گفت: قوانین بسیاری در این خصوص نوشته شده، اما ضمانت اجرایی این قوانین سبب شده این ضوابط هیچ‌وقت به مرحله نهایی اجرا درنیاید و همچنان شاهد مشکلات تردد معلولان در سطح شهر باشیم که ناشی از بی‌توجهی به این قوانین است.

شناسه خبر 49344