شناسه خبر:49347
1400/9/15 09:31:37
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سفر به کردستان:

مهارت‌آموزی در زنجیره ارزش تولید مؤثر است رقابت مهارت‌آموزان در 56 رشته مهارتی در کشور

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با عنوان اینکه مهارت‌آموزی در زنجیره ارزش تولید مؤثر است، گفت: امروزه کشور ما در تراز بالایی در حوزه مدارک تحصیل و فارغ‌التحصیلی دارد اما باید دانش‌آموختگان از مهارت‌های لازم برخوردار باشند.

امیر میمنت‌آبادی در مراسم افتتاحیه نوزدهمین مسابقات ملی مهارت که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مسابقه ملی مهارت یک رویداد رقابتی، پروژه‌محور و مرحله‌ای است که از مرحله شهرستانی تا جهانی با حضور جوانان زیر 21 سال برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره از مسابقات با 56 رشته برای اولین بار به صورت استانی در 13 استان کشور برگزار می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: نفرات انتخابی در این مسابقات در سال 2022 در چین به رقابت می‌پردازند و امید است که شاهد مدال‌آوری جوانان ایرانی در این مسابقه جهانی باشیم.

میمنت‌آبادی با بیان اینکه این مسابقه اولین مسابقه در رشته توسعه نرم‌افزار موبایل است که در سنندج برگزار می‌شود، اظهار کرد: ایران از سال 54 با هدف ارتقای مهارت جوانان در حوزه صنعت کشور به عضویت سازمان جهانی فنی و حرفه‌ای درآمد.

وی بیان کرد: ایران پس از وقفه 22 ساله از سال 2000 با تصویب مجلس شورای اسلامی ایران مجدد به عضویت سازمان فنی و حرفه‌ای درامد که ماحصل حضور آن کسب چهار نشان نقره، 6 نشان برنز و 41 دیپلم افتخار بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور هدف از برگزاری این مسابقات را توجه به جوانان و جوان‌گرایی عنوان کرد و افزود: معرفی آموزش‌های مهارتی نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارد و برگزاری چنین مسابقاتی فرصت مناسبی برای رقابت سالم میان جوانان و ایجاد عزم ملی جهت حمایت کامل از این جوانان است.

میمنت‌آبادی با اشاره به اینکه این مسابقات باعث ایجاد اعتماد ملی و ورود به رقابت‌های اقتصادی، سیاسی و‌ اجتماعی می‌شود، افزود: امید است شاهد ترویج استانداردهای مهارتی و موقعیت‌های شغلی در همه زمینه‌ها در کشور باشیم.

وی بر اتحاد و‌ همفکری اقشار مختلف مردم جهت رونق و آبادانی کشور تاکید کرد و افزود: ما در سطح کشور دارای استعدادهای زیادی هستیم که باید با خروج از خودتحریمی زمینه را برای شکوفایی این توانایی‌ها فراهم کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه امید است کردستان میزبان مناسب و همیشگی برای برگزاری این مسابقات باشند گفت: پاشنه آشیل کشور ایجاد اقتصاد است چرا که بیکاری عامل بسیاری از مشکلات کشور است.

میمنت آبادی با عنوان اینکه مهارت‌آموزی در زنجیره ارزش تولید موثر است، افزود: خوشبختانه امروزه کشور ما در تراز بالایی در حوزه مدارک تحصیل و فارغ‌التحصیلی دارد که باید از مهارت‌های لازم برخوردار باشند.

اسماعیل زارعی‌کوشا با بیان اینکه موضوع مهم حال حاضر کشور و استان اشتغال است، افزود: فرهنگ پشت میزنشینی باید در جامعه اصلاح شود چرا که ما اکنون نیازمند اشتغال مولد در عرصه‌های مختلف هستیم.

استاندار کردستان گفت: خوشبختانه جوانان کردستانی در حوزه توسعه نرم‌افزار موبایلی در کشور پیشتاز هستند.

وی بیان کرد: اولویت دولت سیزدهم ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در جامعه است چرا که در حال حاضر کشور اقتصاد کشور دچار بیماری مزمن شده که مربوط به دهه‌های گذشته است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با برگزاری چنین مسابقات علمی جامعه را به سمت مهارت آموزی سوق داده و نظام آموزشی را اصلاح کرده و به جای تدریس دروس نظری به دنبال مهارت‌آموزی باشیم.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان تأکید کرد و گفت: باید علاوه بر بهره‌وری از این توانایی‌ها نگاهی امیدوارانه به آینده هم داشت.

استاندار کرستان با تأکید بر اینکه خوشبختانه کردستان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، افزود: استان کردستان توانسته با حضور در 6 رشته چهار نشان کسب کند که این نشان از توانایی و مهارت بالای جوانان این خطه دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده تعدادی مربی از استان به اقلیم جهت آموزش به مهارت‌جویان اعزام و تعدادی مربی جهت فراگیری مهارت به استان کردستان آمده‌اند.

احمدی با تأکید بر اینکه کردستان از نظر ظرفیت و زیرساخت‌ها مهیا است، اظهار کرد: رئیس جمهوری نیز در حوزه زیست‌بوم کارآفرینی بر دو گروه افراد بیکار و افراد فاقد شغل شایسته تاکید دارند.

وی با تأکید بر اینکه این مهارت‌آموزان با آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های روز جهان آشنا می‌شوند، بیان کرد: با اینکار مهارت‌آموختگانی که وارد بازار کار می‌شوند برای ادامه فعالیت خود از آخرین دستاوردهای علمی دنیا بهره می‌گیرند و این تکنولوژی‌ها به راحتی وارد بازار کار می‌شوند‌.

به گزارش فارس؛ نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته توسعه نرم‌افزارهای موبایل از 14 تا 18 آذر در سنندج برگزار می‌شود.

چهل و ششمین دوره رقابت‌های مهارت هم سال 2022 در شهر شانگ‌های چین برگزار خواهد شد.

شناسه خبر 49347