شناسه خبر:49383
1400/9/16 09:24:10

سپهرغرب، گروه خبر: در آیینی 300 دستگاه ویلچر به‌مناسبت روز معلول به مددجویان تحت حمایت بهزیستی استان کرمانشاه واگذار شد.

آیین واگذاری ویلچر به افراد دارای معلولیت در استان کرمانشاه با همکاری بهزیستی استان، جمعیت هلال‌احمر، مؤسسات خیریه و خیرین نیک‌اندیش استان صبح روز گذشته با حضور آیت‌الله علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر کرمانشاه و مدیران و مسئولان استانی در سالن آزادی بهزیستی کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم دو دستگاه ویلچر به‌صورت نمادین و درمجموع 300 دستگاه ویلچر اهدایی به مددجویان تحت حمایت بهزیستی واگذار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در این مراسم از معلولین به‌عنوان انسان‌های توانایی یاد کرد که نیاز به ترحم ندارند.

آیت‌الله مصطفی علما با برشمردن اهمیت اندیشه بر جسم، از مسئولین استان درخواست کرد در تأمین امکانات رفاهی برای آن‌ها تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تجلیل از ارگان‌ها و مؤسساتی که در پویش جمع‌آوری وسایل توانبخشی به افراد دارای معلولیت در کنار آن‌ها بوده‌اند، گفت: امیدوارم که دولت به این قشر از جامعه توجه بیشتری داشته و در بودجه اعتبارات بیشتری را درنظر بگیرد.

وی با اشاراه به ابیاتی از مولانا، اظهار کرد: انسانیت انسان به اندیشه اوست و ما فقط گوشت و پوست استخوان نیستیم و مهم اندیشه ما است.

آیت‌الله علما افزود: مهم استعدادی است که خداوند به همه انسان‌ها داده و نه اینکه نقص عضوی در انسان باشد یا نباشد.

امام‌جمعه کرمانشاه در پایان یادآور شد: هرکس هرقدر که می‌تواند، باید به هم‌نوع خود کمک کند و فقط بحث معلولیت نیست، بلکه هرکدام به نحوی مشکلاتی داریم؛ اما یک مجموعه دلسوزی هستیم که باید همه در خدمت هم باشیم و با همیاری همدیگر سعادتمند خواهیم شد.

شناسه خبر 49383