شناسه خبر:49573
1400/9/21 09:20:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از جمع‌آوری لاشه 331 پرنده مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک خبر داد.

محسن شانقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمان شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک تاکنون لاشه 331 پرنده در تالاب جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه کار پایش و مراقبت از پرندگان در تالاب میقان اراک همچنان ادامه دارد، افزود: غاز خاکستری بیشترین گونه پرنده درگیر این بیماری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر 14 گروه متشکل از 28 نفر از دامپزشکان و کارشناسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی پایش و مراقبت فعال و غیرفعال در زیستگاه‌های مختلف پرندگان استان را انجام می‌دهند که بازدید از 173 مرغداری‌های صنعتی و انجام30 مورد بازدید از تالاب‌ها و سدهای استان را صورت داده‌اند.

شانقی 131 مورد بازدید از روستاهای اطراف تالاب میقان اراک، 4 مورد بازدید از کشتارگاه‌های استان و 20 مورد بازدید از پرنده فروشی‌ها را از اقدامات انجام شده در راستای پایش و رصد بیماری عنوان کرد و گفت: تاکنون هیچ موردی از این بیماری جز در تالاب در استان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در راستای امر واکسیناسیون تاکنون 3 واحد مرغداری و 3 میلیون قطعه طیور واکسینه شدند و از واحدهای پرورش طیور اطراف تالاب میقان اراک خواسته شده تا عادی شدن وضعیت از جوجه‌ریزی در این واحدها خودداری کنند.

شناسه خبر 49573