شناسه خبر:49831
1400/9/25 09:34:22

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان خنداب گفت: اعتبارات مصوب امسال محرومیت‌زدایی استان مرکزی سه هزار و 200 میلیارد ریال بوده که از این میزان 440 میلیارد ریال در راستای محرومیت‌زدایی به این شهرستان تخصیص یافته است.

«حسن خزایی‌پور» روز چهارشنبه افزود: با برگزاری نشست ستاد محرومیت‌زدایی استان و بیان مسائل و مشکلات خنداب و تأکید بر درجه محرومیت و توسعه‌نیافتگی این شهرستان با پیگیری نمایندگان مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای حوزه‌های مختلف همچون آبفا، بهداشت و درمان، راهسازی و مدرسه‌سازی بودجه و اعتبارات مناسبی از محرومیت‌زدایی تخصیص یافت.

وی اظهار کرد: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و اجرای طرح‌های اولویت‌دار با توجه به درجه محرومیت منطقه و ضرورت اجرای طرح، شاخص توزیع اعتبارات امسال محرومیت‌زدایی در این شهرستان است.

فرماندار شهرستان خنداب بیان کرد: کمبود پزشکان متخصص و کادر فنی بیمارستان مهر، نبود مرکز فیزیوتراپی و آزمایشگاه تشخیص طبی و سی‌تی‌اسکن،‌ تکمیل طرح نیمه‌کاره اورژانس آقداش، تعمیر و مرمت مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت، کمبود تجهیزات و امکانات ورزشی و فرسودگی فضاهای آموزشی، فقر مهارتی و حرفه‌آموزی برای اشتغال پایدار و نبود وسایل حمل‌ونقل عمومی درون و برون‌شهری، ازجمله مسائل خنداب است.

خزایی‌پور استقرار نداشتن برخی ادارات و نمایندگی‌ها در شهرستان و همچنین افزایش نرخ نهاده‌های کشاورزی و نبود راهبرد هدفمند برای خرید تضمینی کشمش را از دیگر چالش‌های این شهرستان عنوان و ابراز امیدواری کرد که با اعتبار مذکور گام‌های مؤثر در راستای رفع مشکلات برداشته شود.

شهرستان خنداب از توابع استان مرکزی است و در این منطقه حدود 55 هزار نفر زندگی می‌کنند و دارای دو شهر خنداب و جاورسیان و همچنین دو بخش مرکزی و قره‌چای با 81 روستا است.

شناسه خبر 49831