شناسه خبر:50010
1400/9/29 09:57:19
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بانه:

امکانات برف روبی بانه در حد یک شهرستان نیست

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره راهداری بانه گفت: تنها 150میلیون تومان برای پیمانکار برف‌روبی این شهرستان اختصاص یافته که با این اعتبار تنها با تراکتور داران می‌توانیم قرار داد منعقد کنیم.

انور طاهایی اظهار کرد: اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای بانه 2 دستگاه بولدزر، چهار دستگاه لودر، سه دستگاه گریدر، پنج دستگاه نمک‌پاش میکانیزه و عادی و 2 دستگاه کامیون تیغه دار برای برف روبی دارد.

وی افزود: همه دستگاه‌ها و ماشین آلات این مجموعه برای برف روبی و پاکسازی جاده‌ها تعمیر و تجهیز شده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بانه اظهار کرد: تنها 150 میلیون تومان برای پیمانکار برف‌روبی اختصاص یافته که با این اعتبار تنها با تراکتور داران می‌توانیم قرار داد منعقد کنیم.

طاهایی افزود: در محور بانه- سیرانبند، محور بانه- سردشت، بانه- مریوان و گردنه خان همه دستگاه‌های برف روبی با مشخصات راننده و شماره تماس مستقر شدند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی فرمانداری بانه نیز در این جلسه اظهار کرد: از همه ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه انتظار داریم حداکثر همکاری را با ستاد مدیریت بحران داشته باشند و از حداقل امکانات موجود بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

خالد عزیززاده افزود: شهرداری‌ها تابعه در صورت نیاز با راهداری، حمل و نقل جاده‌ای همکاری کنند و شهرداری‌ها باید آمادگی لازم را برای برف روبی معابر و خیابان‌ها داشته و ماسه و نمک ذخیره داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید ادارات مربوطه برای پیشگیری از بحران آمادگی لازم را داشته باشند چون با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی، بارش برف و باران زیاد و احتمال وقوع حوادث و آبگرفتگی معابر وجود دارد.

عزیززاده ادامه داد: با توجه به حداقل امکانات در دسترس مدیران شهرستانی، مدیریت بحران‌های احتمالی گاهی با مشکل مواجه می‌شود و در سال‌های قبل تلاش شده که بحران‌ها با تدابیری که اتخاذ می‌شود به نحو احسن مدیریت شود.

شناسه خبر 50010