شناسه خبر:50023
1400/9/29 11:37:25

سپهرغرب، گروه خانواده: ایلان ماسک گفت: اگر تعداد تولدها کاهش یابد تمدن ما فرو می‌پاشد؛ توقف فرزندآوری بزرگ‌ترین تهدیدی است که بشریت با آن مواجه بوده است!

تمام شاخصه‌های جمعیتی کشورمان در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و کشورمان با نرخ فعلی رشد جمعیت به‌سمت پیری جمعیت در حرکت است.

متأسفانه بحث جمعیت و تکثیر نسل سالم، این نیاز اساسی و حیاتی کشور را شوخی گرفته‌ایم و در زمان حاضر از 31 استان کشور، 81 درصد یعنی 25 استان در حد و زیر حد جانشینی هستند یعنی خانواده‌های ایرانی در کل این استان‌ها کمتر از 2.1 فرزند دارند!

از سوی دیگر در کشورمان با وجود اینکه ایران طی 30 سال گذشته بالاترین رکورد سرعت کاهش نرخ موالید در دنیا را از آن خود کرده است و جمیعت کشورمان با سرعت فزاینده‌ای در حال مسن شدن است و حتی تأمین نیروی انسانی و مولد طی دهه‌های آینده با چالش جدی مواجه خواهد بود، اقدام عملی خاصی برای اصلاح رویه جمعیتی کشور صورت نگرفته است و علی‌رغم گذشت بیش از هفت سال از تذکر رهبر انقلاب به مسئولان مبنی بر لزوم بازنگری در سیاست‌های جمعیتی کشور در راستای افزایش جمعیت، متأسفانه اقدام درخوری در دولت، مجلس، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و نهادهای مسئول غیر از نهایی شدن قانون «جوانی جمعیت"» صورت نگرفته است.

این امر در حالی است که کشورهای غربی، سالیان سال است که سیاست‌های تشویقی جمعیت را دنبال می‌کنند و ضمن ارائه مشوق‌های قوی به خانواده‌ها برای فرزندآوری، تمام چهره‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی سلبریتی‌‌های این کشورها به عرصه تشویق مردم به فرزندآوری وارد شده‌‌اند.

در همین راستا، اخیراً ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت تسلا گفته است: اگر تعداد تولدها کاهش یابد تمدن ما فرو می‌پاشد!

ماسک از مردم آمریکا خواسته است فرزندان بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت تسلا تأکید کرده است: توقف فرزندآوری بزرگ‌ترین تهدیدی است که بشریت با آن مواجه بوده است.

شناسه خبر 50023