شناسه خبر:50081
1400/10/1 12:07:36

فرماندار زرندیه خواستار توجه جدی درخصوص تأمین امکانات و زیرساخت‌های حوزه سلامت از سوی دانشکده علوم پزشکی ساوه شد و گفت: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی موجود در این شهرستان متناسب با جمعیت و در شأن مردم زرندیه نیست.

سیامک سلیمانی به جزئیات جلسه شورای اداری شهرستان پرداخت و با اشاره به پایین بودن سرانه ورزشی و بهداشتی درمانی در زرندیه، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در تأمین زیرساخت‌های حوزه سلامت صورت گرفته است، اما ناکافی بوده و باید مطالبات جدی مردم شهرستان در تأمین این زیرساخت‌ها به‌ویژه در حوزه سلامت نظیر آزمایشگاه، رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن و پزشکان متخصص تحقق یابد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری برای افزایش میزان تخت بستری در بیمارستان امام رضا (ع) به 100 تخت بستری، افزود: باید برای برآوردن مطالبات به‌حق و نیازهای اولیه به‌ویژه در حوزه سلامت صادقانه رفتار کرد. ارائه خدمت صادقانه و دلسوزانه با وجود محدودیت‌هایی که در منابع مالی وجود دارد، موجب خواهد شد تا جامعه با درک شرایط کشور وضع موجود را درک کند و اقناع‌سازی صورت گیرد.

فرماندار زرندیه در ادامه به شرایط کرونایی کشور اشاره کرد و ابراز کرد: اتفاقات ناگواری در اوج‌های شیوع قبلی کرونا در کشور به وقوع پیوست و علاوه‌بر ضربات مهلک اقتصادی و اجتماعی به جامعه، بسیاری از افراد را از دست دادیم و باید در مواجهه با سویه جدید اُمیکرون که از قدرت سرایت بالایی برخوردار است، با به‌کارگیری تجربیات گذشته و انجام واکسیناسیون دوز سوم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجازه ندهیم زنجیره سرایت گسترش یابد.

وی افزود: با وجود اقدامات خوبی که در حوزه تزریق واکسن توسط دولت صورت گرفته و منجر به فروکش شدن تب بیماری در کشور شده است، اما هرگونه سهل‌انگاری و عادی‌انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند آسیب‌های دیگری را به سلامت و اقتصاد جامعه تحمیل کند.

 

شناسه خبر 50081