شناسه خبر:50084
1400/10/1 12:15:13
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی خبر داد:

راه‌اندازی 20 شبکه تولیدوفروش محصولات در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی از راه‌اندازی 20 شبکه تولیدوفروش محصولات در راستای این طرح ملی در استان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، زهره نعمتی دراین‌باره افزود: شبکه‌سازی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح به‌شمار می‌رود که موجب توسعه و انسجام در مشاغل خانگی می‌شود.

وی با بیان اینکه شبکه‌های ایجادشده پویا هستند، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد توسعه‌ای در این طرح به دنبال ایجاد شبکه‌های کسب‌وکار خانگی در سطح استان است که در زمینه‌های مختلف شغلی درحال فعالیت هستند.

نعمتی با اشاره به اینکه شبکه‌سازی ابزاری اصلی برای رشد در یک شغل مبتکرانه به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: اگر شبکه‌سازی را یک رابطه دوطرفه بین تولیدکننده و متقاضی درنظر بگیریم، بنابراین یک کانال شبکه‌سازی مناسب می‌تواند به پیشرفت شغلی افراد کمک شایانی داشته باشد.

وی در پایان از راه‌اندازی شبکه‌های تولید عسل، پوشاک، گیاهان دارویی و میوه خشک، فرش، فیروزه و چرم، لوازم آشپزخانه، لباس بافت زمستانی و غیره خبر داد و افزود: امید است با راه‌اندازی این شبکه‌ها بتوانیم گامی هرچند کوچک در راستای توسعه و گسترش تولید ملی و همچنین رونق اقتصاد خانواده‌ها در سطح استان برداریم.

گفتنی است، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای جهاد دانشگاهی هم‌زمان با سراسر کشور در استان مرکزی درحال اجرا است.

 

شناسه خبر 50084