شناسه خبر:50091
1400/10/1 12:36:53

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه بیت‌المقدس گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رفع موانع تولید، سپاه به جد ورود کرده تا ضمن رفع موانع تولید، فضای کسب‌وکار در استان رونق پیدا کند.

مهدی مه‌تابانی اظهار کرد: امسال نیز قرار است 350 واحد صنعتی و 50 واحد معدنی مورد بررسی و پایش قرار گرفته و مانع‌زدایی‌ لازم نیز انجام شود.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف ما در بخش صنعت، کمک به تثبیت و ایجاد اشتغال برای دو هزار و 800 نفر در واحدهای صنعتی استان کردستان است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: چالش‌های داخلی شامل ضعف‌‌های مدیریتی است که باید با کمک خود مدیران و اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه مرتفع شده و گامی مهم در جهت توسعه و مانع زدایی در استان برداشته شود.

سرهنگ مه‌تابانی در ادامه به هدف‌گذاری سازمان بسیج مهندسین صنعت در بخش معدن اشاره کرد و افزود: کردستان استانی معدنی و دارای منابع غنی بوده و ما تلاش می‌کنیم تا با تثبیت و ایجاد شغل برای 400 نفر در واحدهای معدنی موجب اشتغال‌زایی هرچه بیشتر در استان شویم.

وی افزود: اگر واحد تولیدی قصد راه‌اندازی مجدد داشته باشد ما کمک‌های لازم را انجام داده و موانع‌ آن را نیز رفع می‌کنیم.

این مسئول به تقویت و راه‌اندازی 4 گروه تخصصی پشتیبانی و مانع‌زدایی در استان اشاره کرد و افزود: این 4 گروه در حوزه‌های زیرساخت، تحقیق و توسعه، قوانین مقرارات و حقوق، تجارت و بازار و در نهایت مالی و بانکی فعالیت دارند.

مه‌تابانی با بیان اینکه 7درصد منابع معدنی جهان در ایران وجود دارد اظهار کرد: 20 درصد مجموع منابع معدنی کشور نیز در استان کردستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال پایدار در استان فعالیت‌های زیادی انجام شده، گفت: قرار است منابع مرزی در مرزهای استان احصا شده و جهت توسعه استان در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه 10 دفتر و کانون بسیج مهندسین صنعت در شهرستان‌های استان فعال است بیان کرد: سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس در تمام شهرستانی استان و حتی کشور نیز دفتر دارد که به صورت 24 ساعته در اختیار سازمان صمت است تا مشکلات واحدها بررسی و رفع شود.

مه‌تابانی با اشاره به اینکه دو کلینیک صنعت و معدن در کردستان وجود دارد، افزود: افزایش 20درصدی مراجعه صاحبان صنایع به کلینیک‌های تخصصی به علت رضایت‌مندی از بسیج از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

وی در بخش رونق اقتصادی به انجام اقدامات هدفمند اشاره کرد و گفت: هر کس برای ارتقای جامعه گام بردارد عضو جامعه بسیج کشور محسوب می‌شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان بیان کرد: استان کردستان در فضای کسب و کار در پایان سال 98 و ابتدای سال 99 در رتبه 29 کشور قرار دارد که جایگاه مناسبی برای استان نیست.

مه‌تابانی اظهار کرد: علی‌رغم تمام فعالیت‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد کارآفرینان در بخش صنعت معدن با تامین نیازهای اولیه خود از جمله زمین و‌ سایر خدمات با مشکل مواجه بوده‌اند.

وی در خصوص افزایش درآمد سرانه استان گفت: باید پتانسیل‌های موجود در استان کردستان جهت پیشبرد اهداف سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه بیت‌المقدس استان شناسایی شده و مورد استفاده قرار گیرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان با بیان اینکه 98 درصد واحدهای استان به صورت خرد و‌کوچک است گفت: ما باید ظرفیت‌های استان را از طریق فضای مجازی و به کمک اصحاب رسانه نمایان کنیم.

 

شناسه خبر 50091