شناسه خبر:50107
1400/10/1 13:21:21
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه خبر داد:

سهم 29‌ میلیارد تومانی کرمانشاهیان از مشاغل خانگی طی سال جاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه تأمین اجتماعی استان کرمانشاه از سهم 29‌ میلیارد تومانی کرمانشاهیان از مشاغل خانگی طی سال جاری خبر داد.

حسن عزیزی اظهار کرد: مشاغل خانگی فرصت مناسبی برای رفع معضل بیکاری و ایجاد شغل بوده و علاوه‌بر رشد و توسعه اقتصادی، بر توسعه اجتماعی تأثیر مثبت گذاشته است.

وی افزود: به‌لحاظ قانونی و با استناد از اصول 19 و 96 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به سند چشم‌انداز 20 ساله قانون سامان‌دهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال 1389 به تصویب شورای اسلامی رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه تأمین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامان‌دهی و حمایت از مشاغل خانگی ازجمله سیاست‌های اشتغال‌زایی کشور بوده و این برنامه هرساله از طریق صدور مجوزها و حمایت‌های قانونی و مالی تداوم یافته است.

عزیزی تصریح کرد: مشاغل خانگی بسیار متنوع بوده و می‌توان از این مشاغل در زمینه‌های صنایع دستی، تولید و خدمات کشاورزی، دامپروری، شیلات، فعالیت‌های تولیدی صنعتی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، کسب‌وکارهای گرایش فناوری اطلاعات یاد و این مشاغل را در 323 رشته دسته‌بندی کرد.

وی با اشاره به سهم کرمانشاه از مشاغل خانگی، بیان کرد: سهم کرمانشاه از مشاغل خانگی 53.5 درصد به مبلغ 29 میلیارد تومان در سال جاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه تأمین اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبق آیین‌نامه اجرایی اولیه این طرح، صدور مجوز و نظارت بر اجرای طرح برعهده دستگاه‌های اجرایی شامل ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگردی، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد است.

عزیزی گفت: متقاضیان مشاغل خانگی می‌توانند پس از ثبت‌نام در سامانه مشاغل خانگی و پس از بررسی و تأیید توسط دستگاه اجرایی و با تأیید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مجوز خود را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: صدور مجوز مشاغل خانگی از سال 1399 به‌صورت الکترونیکی بوده و متقاضیان پس گذراندن راه‌های گفته‌شده درصورت نیاز به تسهیلات، می‌توانند تسهیلات حمایتی دریافت کرده و به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

عزیزی بیان کرد: قانون سامان‌دهی و حمایت از مشاغل خانگی از سال 1390 اجرایی و تاکنون 32 هزار و 967 مجوز مشاغل خانگی به‌صورت مستقل و پشتیبان در استان کرمانشاه صادر شده است.

 

شناسه خبر 50107