شناسه خبر:50143
1400/10/2 08:48:13
نماینده ولی فقیه در کردستان:

رفع مشکلات فرودگاه سنندج ضروری است

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: حل مشکلات پروازهای فرودگاه سنندج ضروری است که با افزایش تعداد پروازهای هفتگی از این فرودگاه، بخشی از مطالبه مردم برای تسهیل و تسریع در حوزه حمل و نقل هوایی رفع شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در دیدار با فرمانده و کارکنان یگان حفاظت فرودگاه سنندج، در آستانه پنج دی سالروز حضور سپاه در صنعت هوانوردی غیرنظامی کشور، اظهار کرد: دفاع و جانفشانی برای مردم ارزش بالای معنوی و مقدسی دارد که این مسئله در یگان حفاظت فرودگاه به‌خوبی مشهود است.

وی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت فرودگاه به چهار ویژگی بارز فداکاری، مسئولیت‌پذیری، رازداری و امانتداری آراسته هستند، افزود: نیروهای یگان حفاظت فرودگاه برای حفظ سلامت مسافران با هر دین، مذهب و نژادی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌ و از جان، مال و ناموس که برای همه انسان‌ها مهم است، دفاع می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان به نقش این یگان در ایجاد آرامش خاطر برای مردم اشاره و برخورد مناسب و اخلاق خوب را از جمله ویژگی‌هایی دانست که این نیروها در برخورد با مردم آن را به کار می‌گیرند.

پورذهبی بر ضرورت اهتمام به امور مسلمین در آیات و روایات اشاره و تأکید کرد: به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) هرکس صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست.

فرودگاه بین‌المللی سنندج یکی از حدود 90 فرودگاه فعال کشور است که در سال 1330 در قالب فرودگاه لشگر پیاده ارتش کردستان راه‌اندازی شد و بعدها به فرودگاه مسافری تغییر کاربری داد و اکنون جز فرودگاه‌های عملیاتی کشور است.

فرودگاه 47 ساله سنندج با 900 هزار متر مساحت در جنوب غربی شهر سنندج و در ابتدای جاده سنندج- کرمانشاه قرار دارد که در حال حاضر به‌عنوان فرودگاه بین‌المللی به فعالیت خود ادامه می‌دهد اما پروازهای آن تنها در مسیر سنندج - تهران خلاصه شده است.

شناسه خبر 50143