شناسه خبر:50214
1400/10/4 10:09:04

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره راهداری تویسرکان گفت: در طرح راهداری زمستانی 1500 تن شن و ماسه برای عملیات برف روبی تهیه شده و اورهال و تعمیرات 6 دستگاه ماشین آلات سنگین برفروب دراین شهرستان انجام شده است.

حمید عبدالملکی در این‌باره، اظهارکرد: از اقدامات شاخص اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تویسرکان می‌توان از اجرای روکش آسفالت محور خیرآباد، سیدشهاب به طول 1.6 روکش آسفالت در محور تویسرکان، خیرآباد به طول 4 کیلومتر و احداث و بهره برداری از 20 پایه چراغ روشنایی و خط کشی بیش از 400 کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی شهرستان تویسرکان نام برد.

وی تاکید کرد: به منظور آشکار سازی تقاطع‌های مهم از ابتدای سال جاری تاکنون 20 پایه روشنایی در تقاطع ولاشجرد و امامزاده ناصر این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تویسرکان تصریح کرد: روشنایی تقاطع روستاهای جعفریه، کلنجان و فریازان نیز در دستور کار این اداره قرار دارد که در صورت تخصیص اعتبار این پروژه‌ها هم تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خصوص بهسازی و نگهداری از بناهای فنی موجود 2 شوت خروجی برای پل دو دهنه 8 متری روستای چاشخوره و پل 4 دهنه 5 متری محور روستای ترمیانک به روستای شأن آباد با اعتبار 220 میلیون تومان احداث شده است، افزود: تعمیرات اساسی برای این پل‌ها انجام شده است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: بازسازی و احداث کانال ابرو تونل ولایت با هزینه 100 میلیون تومان از دیگر اقدامات این اداره در بحث ابنیه فنی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه عملیات اصلاح پیچ گزندر و تعریض پل 12 متری در حال انجام است، گفت: تیرهای پل مذکور نصب و تخصیص اعتبار این پروژه تکمیل خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تویسرکان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی احداث جاده دارانی، بوستاندر به عنوان مسیر راه آهن با توجه به پیگیری‌های دکتر مفتح نماینده مردم شریف تویسرکان در دستور کار قرار گرفته‌است؛ که بخشی از عملیات اجرایی شامل ترانشه برداری و تعریض محور به صورت امانی توسط اداره راهداری شهرستان انجام شده است.

عبدالملکی با بیان اینکه این پروژه با عقد قرار داد به پیمانکار واگذار شده است، متذکر شد: هم اکنون زیرسازی 3 کیلومتر از مسیر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اداره راهداری تویسرکان با ترانشه برداری بیش از 37 هزار متر مکعب توانست به رکورد جدید برسد، افزود: در این عملیات ترانشه برداری گردنه روستای حاجی تو واقع در محور فرسفج-خیراباد انجام شد و با خاکریزی منابع حاصله از ترانشه برداری این گردنه به طول 4 کیلومتر به صورت خاکی تعریض و آماده عملیات روسازی و آسفالت در سال‌های آینده است.

وی خاطرنشان کرد: ترانشه برداری دیگری در گردنه خیرآباد انجام شده که این اقدام موجب تعریض پیچ به صورت خاکی و اصلاح دید رانندگان و قدرت مانور وسایل نقلیه شده است.

عبدالملکی در این راستا خاطرنشان کرد: ترانشه برداری محور مالیچه با حجم 2 هزار مترمکعب و ترانشه برداری محور دولایی، احمدآباد با حجم 2 هزار متر مکعب و ترانشه برداری محور کرزان با حجم 1/5 هزار مترمکعب از اقدامات شاخص این اداره برای ایمن سازی محورهای روستایی و فرعی بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تویسرکان با تاکید بر اینکه ایمن سازی فیزیکی مناطق مسکونی و مدارس حاشیه راه‌های که شامل تابلو، شیار لرزاننده معرفی نقاط مسکونی و مدارس فریازان و جعفریه صورت گرفته است، افزود: طرح راکبین موتور سوار در مدارس حاشیه جاده‌ها در 6 روستای این شهرستان انجام شده است.

عبدالملکی بابیان اینکه در زمینه نگهداری راه‌ها نیز اقدامات خوبی در این شهرستان انجام شده است، گفت: این اقدامات، شامل انجام عملیات فوک سیل به طول 2 کیلومتر در محور فرسفج خیرآباد، عملیات سیل کت به طول 3 کیلومتر در محور گل زرد، تسطیح و شانه سازی و آزادسازی حریم به طول 288 کیلومتر، تنقیه و لایروبی پل‌ها با حجم 303 مترمکعب و تعمیر و مرمت 24 دستگاه پل، لکه گیری در راه‌های آسفالت 1200 به متراژ متر مربع، اصلاح شیب شیروانی با حجم 14500 متر مکعب و ایجاد حفاظ خاکی بازدارنده در نقاط پرتگاهی با حجم 4720 متر مکعب، تعمیر و نصب گاردریل 130 شاخه، تعمیر و مرمت تابلو به تعداد 1870 مورد و نصب بیش از 460 تابلو اخطاری و انتظامی و در سطح راه‌های شهرستان است.

شناسه خبر 50214