شناسه خبر:50354
1400/10/7 09:08:47

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: توسعه بازارهای بین‌المللی با اجرای هوشمندانه فرآیندهای استاندارد‌سازی با شتاب بیشتری صورت می‌گیرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان، محمد مددی با بیان اینکه گام برداشتن در زمینه صادرات می‌تواند به رونق اقتصادی استان کمک کند و همچنین زمینه‌ساز رشد تولید، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار می‌شود، ابراز کرد: توسعه بازارهای بین‌المللی با اجرای هوشمندانه فرآیندهای استاندارد‌سازی با شتاب بیشتری صورت می‌گیرد.

وی یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه اقتصادی برای هر کشوری را صادرات و توجه به رونق آن دانست که این مهم نباید دور از اهداف اصلی و امور زیربنایی باشد.

مددی در ادامه صدور گواهینامه انطباق صادراتی را افزایش رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین‌المللی عنوان کرد و گفت: در هشت‌ماهه سال 1400 تعداد 573 فقره گواهینامه صادراتی از این استان به مبدأ کشور‌های مختلف صادر شده است.

وی در پایان بیان کرد: براساس مصوبه شورای عالی استاندارد 6 قلم خشکبار شامل پسته، کشمش، خرما، برگه زردآلو، زیره و زعفران مشمول اجرای مقررات استاندارد اجباری است و صادرات این محصولات درصورت تأیید استاندارد انجام می‌شود.

شناسه خبر 50354